مجوز اقامت برای یک دختر فلسطینی و خانواده اش که در آستانه اخراج از آلمان بودند

مجوز اقامت برای یک دختر فلسطینی و خانواده اش که در آستانه اخراج از آلمان بودند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ریم سحویل دختر نوجوان فلسطینی که از چهارسال پیش به همراه خانواده اش از یک اردوگاه آوارگان در لبنان به آلمان پناه آورده بودند، اجازه یافتند تا سال

آگهی

ریم سحویل دختر نوجوان فلسطینی که از چهارسال پیش به همراه خانواده اش از یک اردوگاه آوارگان در لبنان به آلمان پناه آورده بودند، اجازه یافتند تا سال ۲۰۱۷ در این کشور بمانند.

این نوجوان فلسطینی که نشریه بیلد آلمان به او لقب دختر مرکل را داده است ماه ژوئیه در یک برنامه تلویزیونی از پاسخ منفی مرکل به درخواستش مبنی بر جلوگیری از اخراج وی و خانواده اش بسیار منقلب شده و اشک ریخته بود.

پس از پخش این صحنه در رسانه های آلمان و همرسانی آن در شبکه های اجتماعی، مرکل به دلیل نحوه پاسخ ناشیانه به درخواست دختر فلسطینی با موجی از انتقادها روبرو شد. او با اشاره به اینکه سیاست برخی مواقع بی رحم است به ریم سحویل گفته بود صدها نفر مثل تو در اردوگاههای فلسطینی به سر می برند و آلمان نمی تواند همه را بپذیرد.

بنا به نوشته روزنامه لوموند، دلیل دادن اجازه اقامت به ریم سحویل، پخش آن صحنه متاثر کننده تلویزیونی نبوده است بلکه وی مشمول قانون جدیدی شده که بر اساس آن جوانان خارجی پس از چهار سال تحصیل در آلمان اجازه اقامت دریافت می کنند.

گفتنی است مرکل به دلیل گشودن مرزهای آلمان به روی مهاجران خاورمیانه، به تازگی از سوی مجله تایم به عنوان شخصیت سال انتخاب شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟

وزیر دفاع آلمان: یکی از بهترین افسرانم را قربانی بازی‌های پوتین نمی‌کنم

انتشار اسناد مشارکت ۱۲ کارمند سازمان ملل در حمله حماس به اسرائیل؛ عربستان: از «اونروا» حمایت می‌کنیم