حسن خمینی: سخن و راه درست قطعا هزینه دارد

حسن خمینی: سخن و راه درست قطعا هزینه دارد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسن خمینی که اخیرا در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان ثبت نام کرده و در این خصوص مورد انتقاد برخی محافظه کاران تندروی ایران قرار گرفته در سخنانی کنایه آمیز و انتقادی با تمجید از «آخوند خراسانی» گفت سخن و راه درست هزینه دارد.

وی در همایش «نکوداشت آخوند ملامحمدکاظم خراسانی» در قم، گفت: سخن و راه درست هزینه دارد. آخوند خراسانی در دوره خود با دشنام های زیادی از جمله تهمت بابی بودن و بهایی بودن مواجه بود، اما استقامت او در رای، در مقابل دشنام افراد به ظاهر متدین، ایشان را از دیگران متمایز می کرد.

آقای خمینی در ادامه یادآوری کرد که آخوند خراسانی کسی بود که ایران را از استبداد نجات داد و در مقابل مشکلات ایستاد.

وی با اشاره به نقش آخوند خراسانی در دوران مشروطه گفت: درس گرفتن از مشروطه واجب است؛ زیرا نکات مثبت یا منفی آن دوران ممکن است امروز هم بر ملت ما عارض شود.

حسن خمینی با بیان اینکه وجه تمایز و یکی از درس های آخوند خراسانی، ایستادگی در مقابل موج تهمت ها بود افزود: همه ما شرایط مشابه آن وضعیت را درک کرده ایم، بنابراین اینگونه نیست که اگر سخن درستی بگوییم و راه درستی را برویم بی هزینه باشد، بلکه قطعا این راه هزینه دارد.

این کاندیدای مجلس خبرگان در پایان گفت: درس مرحوم آخوند این است که اگر می خواهید مردانه زندگی کنید باید هزینه دهید و همه چیز به ٦ متر پارچه روی سر (عمامه) نیست! بلکه باید هزینه دهید؛ مسیر روزی پلو دارد و روزی ناسزا شنیدن.

ثبت نام حسن خمینی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان با واکنش تند محافظه کاران روبرو شده است. اخیرا صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه ضمن انتقادی تلویحی از حضور حسن خمینی در انتخابات خبرگان به اکبر هاشمی رفسنجانی تاخت که چرا وی نوه رهبر پیشین ایران را علامه خوانده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد