اتحادیه عرب مداخله نظامی ترکیه در شمال عراق را محکوم کرد

اتحادیه عرب مداخله نظامی ترکیه در شمال عراق را محکوم کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اتحادیه عرب روز پنج شنبه در قاهره نشست اضطراری برگزار کرد. وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه به درخواست عراق تشکیل جلسه دادند تا راه حلی برای پایان

آگهی

اتحادیه عرب روز پنج شنبه در قاهره نشست اضطراری برگزار کرد. وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه به درخواست عراق تشکیل جلسه دادند تا راه حلی برای پایان دادن به مداخله نظامی ترکیه در شمال عراق پیدا کنند. ترکیه در اوایل ماه دسامبر ۱۵۰ تا ۳۰۰ سرباز را برای آموزش داوطلبان مبارزه با داعش به شمال عراق فرستاده است.

نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب با محکوم کردن استقرار نیروهای نظامی ترکیه در عراق گفت: «ما از درخواست عراق پشتیبانی می کنیم و این نشاندهنده همبستگی بزرگ اعراب با آنهاست. ما بعنوان کشورهای عرب در کنار عراق ایستاده ایم و از ترکیه می خواهیم که فورا نیروهای نظامی اش را از خاک عراق خارج کند و به پشت مرزهای بین المللی برسمیت شناخته شده بین دو کشور باز گردد.»

ترکیه گفته است بعد از تماس باراک اوباما، نیروهایش را از شمال عراق خارج خواهد کرد با این حال ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق گفته است که ترکیه در استفاده از کلمه «نقل و انتقال» بجای «خروج» نیروها اصرار دارد.

محمد شیخ ابراهیم خبرنگار یورونیوز در گزارشی از این نشست در مصر می گوید: «احتمال اینکه پاسخ عراق به مداخله ترکیه در این کشور اقدام نظامی باشد در وضعیت فعلی بعید به نظر می رسد زیرا دل مشغولی عراق اکنون مبارزه با داعش در چندین جبهه است. از سوی دیگر دولت و مردم عراق از انشقاق سیاسی و فرقه ای رنج می برند. این مسائل باعث شده است که عراق راه حل دیپلماتیک را برگزیند تا شاید بتواند در پایان دادن به این بحران موفق شود. »

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عبدالفتاح سیسی برای سومین‌بار سوگند ریاست‌جمهوری یاد کرد

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟

از «انتقام سخت» تا «صبر راهبردی»؛ آیا ایران توان حمله تلافی‌جویانه به اسرائیل را دارد؟