افزایش رشد اقتصادی فرانسه در سه ماهه سوم سال

افزایش رشد اقتصادی فرانسه در سه ماهه سوم سال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رشد اقتصادی کشور فرانسه، دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ میلادی ۰.۳ درصد افزایش یافت. بنا بر گزارش موسسه ملی آمار و مطالعات

آگهی

رشد اقتصادی کشور فرانسه، دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ میلادی ۰.۳ درصد افزایش یافت.

بنا بر گزارش موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه، علت اصلی افزایش نرخ رشد اقتصادی، افزایش قدرت خرید مصرف کنندگان به علت کاهش قیمت انرژی بوده است و نشانه های کمی مبنی بر این وجود دارد که حملات تروریستی پاریس از میزان خرید مردم کاسته باشد.

با این حال این موسسه پیش بینی خود را برای میزان رشد این کشور در سه ماهه چهارم سال تغییر داد و از ۰.۴ درصد به ۰.۲ درصد رساند. چرا که گرمای هوا موجب شده است میزان مصرف داخلی در فرانسه در ماه نوامبر به کمترین میزان طی دو سال اخیر برسد. احتمال می رود با توجه به گرم بودن هوا، از میزان تمایل عمومی برای ادامه خریدهای زمستانی در ماههای پیش رو نیز کاسته شود.

قیمت پایین انرژی در فرانسه، حاشیه سود شرکتهای بزرگ را نیز به میزان ۳۱.۲ درصد افزایش داد که بالاترین سطح از اوایل سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون محسوب می شود.

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه پیش بینی خود را در زمینه نرخ رشد سالانه کشور فرانسه تغییر نداده و همچنان رقم ۱.۱ درصد را اعلام کرده که ۰.۴ درصد کمتر از میانگین رشد در منطقه یورو است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده