اعلام آمادگی حزب «شهروندان» برای توافق حداقلی با دو حزب سنتی اسپانیا

اعلام آمادگی حزب «شهروندان» برای توافق حداقلی با دو حزب سنتی اسپانیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از انتخابات سراسری اسپانیا در روز بیستم دسامبر هیچ حزبی نتوانست اکثریت آراء را از آن خود کند. روز چهارشنبه حزب «شهروندان» اعلام کرد آماده است با

آگهی

پس از انتخابات سراسری اسپانیا در روز بیستم دسامبر هیچ حزبی نتوانست اکثریت آراء را از آن خود کند. روز چهارشنبه حزب «شهروندان» اعلام کرد آماده است با حزب «مردم» و حزب «سوسیالیست» به توافق حداقلی برسد.

آلبرت ریورا رهبر حزب «شهروندان» گفت: « به گمان ما زمان یک توافق در اسپانیا فرا رسیده است. فارغ از اینکه چه دولتی بر سر کار خواهد آمد، اکثریت پارلمانی چه خواهد بود یا چه اتفاقی در سالهای آتی خواهد افتاد، ما قصد توافقی میان حزب سوسیالیست، یک حزب لیبرال دموکراتیک و حزب محافظه کار داریم. اینگونه ساختار وسیع سیاسی که نماینده اکثریت مردم اسپانیاست می تواند ضامن به خطر نیافتادن اتحاد اسپانیایی ها باشد.»

همچنین روز چهارشنبه پدرو سانچز رهبر سوسیالیستهای اسپانیا با ماریا راخوی دیدار کرد. دیدار رهبران دو حزب سنتی اسپانیا در حالی صورت گرفت که پیش تر چند تن از مقامهای ارشد حزب سوسیالیست اعلام کرده بودند این حزب باید جایگاه اپوزیسیون خود را در قبال حزب «مردم» حفظ کند.

آقای سانچز گفت: «برگزاری دوباره انتخابات گزینه آخر است. حزب سوسیالیست تمامی گزینه های موجود برای تشکیل دولت تازه که ضامن گفتگو و ثبات اسپانیاست را بررسی خواهد کرد.»

پابلو ایگلسیاس، رهبر پودموس به عنوان سومین حزبی که بیشترین رای را به دست آورده، تصمیم به مذاکره با حزب حاکم مردم ندارد. یکی از خواسته های این حزب برگزاری همه پرسی در کاتالونیا و اصلاح قانون اساسی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر اسپانیا: انتخابات زودهنگام در روز ۲۸ آوریل برگزار می‌شود

نخست وزیر جدید اسپانیا در مقابل پادشاه سوگند خورد

با رای عدم اعتماد پارلمان اسپانیا، ماریانو راخوی از قدرت برکنار شد