خبری خوش برای آمریکایی ها: کاهش بهای سوخت در سال آینده میلادی

خبری خوش برای آمریکایی ها: کاهش بهای سوخت در سال آینده میلادی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روند رو به کاهش بهای نفت در سال آینده میلادی همچنان ادامه خواهد داشت. این خبر را می توان هدیه ای برای آمریکایی ها در آستانه سال نو دانست. رانندگان

آگهی

روند رو به کاهش بهای نفت در سال آینده میلادی همچنان ادامه خواهد داشت. این خبر را می توان هدیه ای برای آمریکایی ها در آستانه سال نو دانست.

رانندگان آمریکایی بزرگترین برندگان کاهش قیمت نفت در سال ۲۰۱۵ میلادی بودند چراکه عرضه بیش از تقاضای نفت خام از سوی تولید کنندگان منجر به کاهش قیمتها برای مصرف کنندگان شد. کاهش قیمت سوخت به معنای افزایش قدرت خرید خانوارها نیز هست.

هوگو بالستروس، راننده ساکن ایالت فلوریدا می گوید: «یک سال پیش، برای پر کردن اتومبیلم باید حدود ۵۰ دلار می پرداختم اما اکنون با ۳۶ یا ۳۸ دلار اتوموبیلم را کاملا پر می کنم.»

در ایالات متحده آمریکا برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ میلادی، متوسط بهای بنزین به کمتر از ۲ دلار در هر بشکه رسید و در مقایسه با سال گذشته ۶۴ سنت در هر بشکه ارزانتر شد.

بهای بنزین در اروپا نیز در حال کاهش است اما پایین بودن مالیات بر سوخت در ایالات متحده آمریکا در مقایسه با اروپا، منجر به بهره مندی بیشتر رانندگان آمریکایی می شود.

رابرت سینکلر، مدیر ارتباطات رسانه ای انجمن خودروی آمریکا می گوید: «تنها در این سال، میزان صرفه جویی در بنزین ۱۱۵ میلیارد دلار یا ۵۵۵ دلار برای هر راننده دارای مجوز در ایالات متحده آمریکا بود.»

تحولات اخیر در بازار نفت باعث شده که برای اولین بار طی ده سال اخیر بهای نفت خام آمریکا گران تر از بهای نفت برنت دریای شمال شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده