تحریمهای روسیه بر درآمد بازار ترکیه تاثیر گذار است

تحریمهای روسیه بر درآمد بازار ترکیه تاثیر گذار است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روسیه پس از سقوط جنگنده خود توسط ترکیه اعلام کرد تحریمهای گسترده ای را علیه این کشور اعمال خواهد کرد. این تحریمها شامل قطع روابط بازرگانی و عدم صدور

آگهی

روسیه پس از سقوط جنگنده خود توسط ترکیه اعلام کرد تحریمهای گسترده ای را علیه این کشور اعمال خواهد کرد. این تحریمها شامل قطع روابط بازرگانی و عدم صدور ویزا از آغاز سال نو میلادی خواهد بود. همچنین شرکتهای روسی اجازه استخدام شهروندان ترکیه را نخواهند داشت.

یک تاجر روسی و دارنده فروشگاه لباس که به استانبول سفر کرده گفت: «احتمالا سفر امسال، آخرین سفرم به ترکیه است. معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا سال آینده تجارت در کار خواهد بود؟»

در سالهای گذشته، ترکیه پنجمین شریک تجاری روسیه بوده است. تنها در نه ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۸ میلیارد دلار تبادل تجاری میان دو کشور صورت گرفت.

قیاس الدین ایوب کجا، رییس انجمن صنایع یکی از محله های استانبول درباره کاهش درآمد حاصله از فروش گفت: «یکی از موضعگیری های روسیه این بوده که به ترکیه نروید و از ترکیه چیزی نخرید. در نتیجه، مشتریانی که به اینجا سفر می کردند سفرهاشان را لغو کردند. گرچه فروش های عمده صورت نمی گرفت، ولی درآمد حاصله قابل توجه بود.»

ترکیه یکی از صادرکنندگان میوه و گوجه فرنگی به روسیه محسوب می شود. روسیه اعلام کرده نظارت بیشتر بر کیفیت واردات میوه انجام خواهد داد. از سوی دیگر، در سالهای گذشته روسیه یکی از واردکنندگان اصلی محصولات نساجی و کفش ترکیه بوده است. تا ماه سپتامبر سال جاری، ترکیه بیش از ۵۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی و کفش به این کشور صادر کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر خارجه روسیه: سخنان وزیر خارجه ترکیه نکته جدیدی نداشت

ولادیمیر پوتین قول داد در واکنش به شلیک به جنگنده روس، مقابله به مثل کند

روسیه همسایه شمالی خود را به فهرست کشورهای «غیر دوست» اضافه کرد؛ نروژ: نتیجه جنگ علیه اوکراین است