وزیر خارجه روسیه: سخنان وزیر خارجه ترکیه نکته جدیدی نداشت

وزیر خارجه روسیه: سخنان وزیر خارجه ترکیه نکته جدیدی نداشت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای ترک خود اعلام کرد که هیچ نکته جدیدی در سخنان او نیافته است. این نخستین دیدار دو مقام بلند پایه دولتهای ترکیه و

آگهی

وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای ترک خود اعلام کرد که هیچ نکته جدیدی در سخنان او نیافته است. این نخستین دیدار دو مقام بلند پایه دولتهای ترکیه و روسیه پس از سرنگونی هواپیمای روسی توسط جت های جنگنده ترکیه به شمار می رود.

سرگئی لاوروف پس از این دیدار که در بلگراد پایتخت صربستان صورت گرفت، گفت: «این دیدار به درخواست وزیر خارجه ترکیه صورت گرفت و نکته جدیدی از سوی آنها مطرح نشد. وزیر خارجه ترکیه همان مواردی را که پیشتر از سوی نخست وزیر و رئیس جمهوری این کشور بیان شده بود، تائید و تکرار کرد.»

مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز گفت: « ما ناراحتی خود بابت بروز این حادثه را همانطور که پیشتر رئیس جمهوری و نخست وزیر اعلام کرده بودند، ابراز کردیم. همچنین اظهار تاسف و غم بابت مرگ یکی از خلبانان روسی. وزیر خارجه روسیه نیز بابت کمک های ما تشکر کرد. کاملا طبیعی است که در این موضوع اختلاف نظر داریم اما دلایل خود را کاملا صادقانه و واضح به یکدیگر توضیح دادیم.»

روز بیست و چهارم نوامبر، یک هواپیمای سوخوی روسیه توسط جت های اف شانزده ترکیه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه سرنگون شد.
ترکیه درباره دلیل این حادثه می گوید، هواپیمای روسیه حریم هوایی این کشوررا نقض کرده و به هشدارهای این کشور بی توجهی کرده بود. کرملین ضمن تکذیب این ادعا تحریمهای گسترده ای را علیه ترکیه وضع کرده است. از جمله واردات میوه ، سبزیجات و سایر مواد غذایی را از این کشور ممنوع کرده و تورهای گردشگری از روسیه به ترکیه نیز به حالت تعلیق در آمده اند.

روسیه همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و خانواده اش را مشارکت مستقیم در صادرات غیرقانونی نفت از مناطق تحت کنترل نیروهای گروه داعش در سوریه متهم کرده است. ترکیه این اتهام را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ولادیمیر پوتین قول داد در واکنش به شلیک به جنگنده روس، مقابله به مثل کند

اوکراین: برای نخستین‌بار بمب‌افکن راهبردی روسیه را سرنگون کردیم

اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر الکسی ناوالنی؛ از چگونگی شنیدن خبر مرگ او تا انتقاد از غرب