اولین گروه از پناهجویان سوری وارد کانادا می شوند

اولین گروه از پناهجویان سوری وارد کانادا می شوند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نخستین هواپیمای حامل پناهجویان سوری روز پنجشنبه وارد تورنتو می شود. به گفتۀ مقامات کانادایی، این نخستین گروه از ۲۵۰۰۰ مهاجری است که این کشور متعهد به

آگهی

نخستین هواپیمای حامل پناهجویان سوری روز پنجشنبه وارد تورنتو می شود. به گفتۀ مقامات کانادایی، این نخستین گروه از ۲۵۰۰۰ مهاجری است که این کشور متعهد به پذیرش آنها شده است.

این پناهجویان پیش از این در اردوگاههای اردن و لبنان ثبت نام شده و با پروازهای چارتر مستقیما وارد کانادا می شوند.

روزانه ۸۰۰ پناهجوی سوری که در اردوگاههای لبنان و اردن به سر می برند، از سوی کارکنان ادارۀ مهاجرت کانادا تحت مصاحبۀ اولیه قرار می گیرند تا برای اعزام به کانادا انتخاب شوند.

جان مک کالوم، وزیر مهاجرت کانادا دربارۀ ضرایب امنیتی و نحوۀ این انتخاب می گوید: «اگر یکی از کارکنان ما که درخواست پناهجویی را ثبت می کند تشخیص بدهد که باید در مورد پروندۀ خاصی بررسی بیشتری صورت بگیرد، این پرونده موقتا کنار گذاشته می شود تا پس از اتمام مصاحبه های دیگر پناهجویان، پروندۀ مورد نظر دوباره بازبینی شود. این کار در قالب ضرایب امنیتی ما صورت می گیرد.»

قرار است هواپیمای دوم حامل تعدادی دیگر از این پناهجویان روز شنبه در فرودگاه مونترال به زمین بنشیند.

آنتوان وارد، مهاجری از حلب می گوید: «می دانید در کشور ما سوریه چه می گذرد. من خانه و همه چیزم را از دست داده ام و به دنبال ساختن یک زندگی جدید برای کودکانم هستم.»

بر طبق برنامه ریزی صورت گرفته روزانه نزدیک به ۷۰۰ مهاجر سوری از اردوگاههای اردن و لبنان با دو پرواز چارتر به کانادا منتقل خواهند شد. دولت کانادا می گوید طی سه ماه آینده به طور هفتگی ۲۰۰۰ پناهجوی سوری وارد این کشور می شوند و در شهرهای مختلف مستقر خواهند شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

میلیون‌ها نفر در سراسر آمریکای شمالی خورشید گرفتگی کامل را تماشا کردند

دولت فدرال کانادا متعهد به اجرای «برنامه تغذیه ملی» در مدارس سراسر کشور شد

دانشجویی در اوتاوای کانادا مادر و فرزندانش را با چاقو به قتل رساند