کاخ سفید: جمهوریخواهان باید عدم حمایت خود را از ترامپ اعلام کنند

کاخ سفید: جمهوریخواهان باید عدم حمایت خود را از ترامپ اعلام کنند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنان دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در مورد ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور، علاوه بر واکنش

آگهی

سخنان دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در مورد ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور، علاوه بر واکنش مسلمانان داخل و خارج این کشور مورد اعتراض دولت آمریکا نیز قرار گرفته است.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در سخنانی خطاب به جمهوریخواهان گفت: «آنها باید همین الان عدم حمایت خود از دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری را اعلام کنند. آنچه او به زبان آورده است صلاحیت وی را رد می کند. هر نامزد جمهوریخواهی هم که برای اعتراض به این سخنان از رفتار برخی از هواداران بترسد، نمی تواند سروکاری با ریاست جمهوری داشته باشد.»

این نامزد جمهوریخواه در سخنان خود همچنین تاکید کرده است بخش اعظمی از مسلمانان جهان از آمریکا نفرت دارند و به دنبال آسیب رساندن به این کشورند.

نیهاد عواد، رئیس شورای روابط مسلمانان آمریکا در پاسخ به این اظهارات با بیان اینکه دونالد ترامپ هم مانند دیگران به بازیچه ای در دستان داعش تبدیل شده، تاکید کرده است این نامزد جمهوریخواه بیشتر به رهبر یک دستۀ تنبیه کنندۀ خودسر شبیه است و نمی تواند رهبری کشور بزرگ آمریکا را به عهده بگیرد.

هنوز هیچ کدام از نامزدهای جمهوریخواه در مقابل اظهارات دونالد ترامپ واکنشی نشان نداده اند. در صورت رد این اظهارات از سوی دیگر نامزدهای جمهوریخواه برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری، دونالد ترامپ ممکن است به تنهایی و خارج از لیست در این انتخابات شرکت کند.

عدم واکنش به این سخنان نیز می تواند به مثابه بی اعتنایی به ارزش های بنیانی آمریکا تلقی شود.

دونالد ترامپ پیش از این نیز خواستار ثبت اطلاعات مسلمانانی که به آمریکا سفر می کنند و همچنین نظارت دولت بر مساجد در این کشور شده بود.

وی همچنین از لندن و پاریس به عنوان شهرهایی که اسلامگراها ترس را در آنها حاکم کرده اند، سخن گفته است.

سخنان وی در مورد اینکه در مناطقی از این دو شهر حتی پلیس هم به این محلات از ترس مسلمانان تندرو وارد نمی شود، اعتراض مقامات شهری لندن و پاریس را به دنبال داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقاد جمهوریخواهان از دونالد ترامپ به خاطر اظهارات جنجالی علیه مسلمانان

مدیر شورای روابط اسلامی-آمریکایی: «دونالد ترامپ و افرادی نظیر او بازیچه داعش اند»

دونالد ترامپ، میلیاردری که می خواهد رئیس جمهوری آمریکا بشود