کشف مواد منفجره در محل زندگی عاملان کشتار کالیفرنیا

کشف مواد منفجره در محل زندگی عاملان کشتار کالیفرنیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس کالیفرنیا از کشف مواد منفجره در محل زندگی دو مهاجم در سن برناردینو خبر داده و می گوید، هنوز انگیزه این افراد برای این حمله مشخص نیست. به گفته

آگهی

پلیس کالیفرنیا از کشف مواد منفجره در محل زندگی دو مهاجم در سن برناردینو خبر داده و می گوید، هنوز انگیزه این افراد برای این حمله مشخص نیست.
به گفته پلیس، پس از جستجو در محل زندگی رضوان فاروق و تاشفین مالک مقادیر زیادی تجهیزات ساخت بمب، اسلحه و هزاران تیر یافت شده است.

این دو نفر که یکی از آنها در مرکز خدمات اجتماعی مربوط به معلولان که محل حمله آنها بوده کار می کرده در درگیری با پلیس کشته شدند. به گفته پلیس، این حمله ای از پیش برنامه ریزی شده بوده اما نمی توان با اطمینان گفت که این حمله تروریستی بوده است یا خیر.

یکی ازاعضای پلیس فدرال آمریکا می گوید، رضوان فاروق از طریق شبکه های اجتماعی با گروه های اسلامگرای افراطی شناخته شده در ارتباط بوده و تاشفین همسر او نیز برای کشتن صدها نفر در زمان حمله با خود مواد منفجره حمل می کرده است.

رضوان فاروق که متولد آمریکا است، سال گذشته با تاشفین مالک ازدواج کرده و یک دختر شش ماهه دارند. تاشفین مالک از طریق ویزای ازدواج در سال ۲۰۱۴ میلادی از پاکستان وارد آمریکا شده بود.

رضوان فاروق ۲۸ ساله به گفته نزدیکانش هر روز برای عبادت به مسجد می رفته اما طی هفته های اخیر این کار را متوقف کرده بوده است.
یک مقام امنیتی آمریکایی که نامش فاش نشده، گفته است که این زوج زیر نظر پلیس فدارل آمریکا (اف بی ای) نبوده اند.
پلیس فدرال آمریکا نیز ضمن آغاز تحقیقات اعلام کرده که ارایه نتیجه و یافتن دلیل این حمله زمان بر خواهد بود.
این حمله ۱۴ کشته برجا گذاشت و ۲۱ نفر نیز مجروح شدند. پلیس پس از شناسایی اسامی کشته شدگان را منتشر کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آزادی حمل سلاح در آمریکا؛ تداعی کننده فیلمهای وسترن

تنش در دریای جنوبی چین؛ رئیس‌جمهوری فیلیپین به پکن هشدار داد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد