تونلهای زیرزمینی، ابتکار داعش برای شناسایی نشدن

تونلهای زیرزمینی، ابتکار داعش برای شناسایی نشدن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیروهای پیشمرگه کرد که حدود سه هفته پیش شهر سنجار را از داعش پس گرفتند، شبکه ای گسترده از تونلهای زیرزمینی را در این شهر پیدا کرده اند. نیروهای داعش

آگهی

نیروهای پیشمرگه کرد که حدود سه هفته پیش شهر سنجار را از داعش پس گرفتند، شبکه ای گسترده از تونلهای زیرزمینی را در این شهر پیدا کرده اند.

نیروهای داعش این تونلها را برای در امان ماندن از حملات هوایی و عملیات شناسایی نیروهای ائتلاف ساخته بودند.

این تونلها در شهر سنجار پیدا شده اند که در نزدیکی مرز سوریه واقع است. نزدیکی این شهر به شهر رقه در سوریه که از آن به عنوان پایتخت داعش یاد می شود، سنجار را به منطقه ای استراتژیک تبدیل می کند.

در این تونلهای زیرزمینی نسخه هایی از قرآن، داروهای مسکن، جعبه های مواد منفجره آمریکایی و بمب پیدا شده اند. نیروهای داعش در این تونلها شبکه برق رسانی را هم برقرار کرده بودند.

یکی از اعضای شورای شهر سنجار می گوید: «چند ماه قبل به ما خبر رسید که داعش حدود هفتصد زندانی و افراد دیگر را از شهرهای دیگر به استخدام درآورده بود تا با دستمزد معادل ۲۷ دلار در روز کار کنند. آنها تونلهای زیادی را حفر کردند و باعث تخریب زیرساختهای شهر شدند. در هر کوچه و خیابان یک تونل حفر شده است.»

در یکی از این تونلها بیش از نود بمب مختلف پیدا شده است. به نظر می رسد که نیروهای داعش در همه شهرهایی که به تصرف خود درمی آورند، چنین شبکه ای از تونلها را احداث می کنند.

شهر سنجار پس از دو روز درگیری سنگین بین نیروهای کرد که تحت حمایت نیروی هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا بودند از دست داعش خارج شد.

این شهر سال گذشته به دست داعش افتاد و بسیاری از ساکنان ایزدی آن مجبور به ترک شهر شدند. داعش بسیاری از ساکنان مسیحی شهر را هم کشت. شهر سنجار پیش از حملات داعش محل زندگی مسلمانان عرب، کردها، مسیحیان و ایزدیان بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین حمله هوایی بریتانیا علیه مواضع داعش در سوریه

نخست وزیر عراق: بغداد به دنبال خروج سریع نیروهای آمریکایی است

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد