کنفرانس تغییرات اقلیمی: چالش توسعه اقتصادی همراه با حفظ محیط زیست

کنفرانس تغییرات اقلیمی: چالش توسعه اقتصادی همراه با حفظ محیط زیست
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کنفرانس محیط زیست و تغییرات آب و هوایی، روز دوشنبه کار خود را رسما در پاریس آغاز کرد. ۱۹۵ کشور با هدف یافتن راههای مبارزه موثرتر با فعالیتهای مخرب

آگهی

کنفرانس محیط زیست و تغییرات آب و هوایی، روز دوشنبه کار خود را رسما در پاریس آغاز کرد. ۱۹۵ کشور با هدف یافتن راههای مبارزه موثرتر با فعالیتهای مخرب محیط زیست و مقابله با تغییرات اقلیمی گردهم آمده اند.

انتشار مواد آلاینده هوا، تخریب جنگلها و افزایش میانگین دمای سطح زمین و اقیانوس ها مهمترین معضلاتی هستند که آینده کره زمین را به خطر می اندازند. کشورهای توسعه یافته، صنعتی و قدرتهای نوظهور اقتصادی مسئولیت ایجاد قسمتی از این معضلات را بردوش دارند.

مارتین کیسر، از «صلح سبز»، سازمان غیردولتی مدافع محیط زیست گفت: «وارد دوره جدیدی شده ایم. بنابراین هر کشوری باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حداکثر تلاش خود را بکند. هدف، کاهش وابستگی تا سال ۲۰۵۰ به انرژیهای فسیلی از جمله کربن، نفت و گاز و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است. ۵۰ درصد این بخت وجود دارد که به این مهم دست یابیم.»

در این کنفرانس که یازده روز به کار خود ادامه خواهد داد، بحث درباره بالابردن هزینه ها و تعیین مالیاتهای سنگین برای انتشار گازهای گلخانه ای، بعنوان ساز و کاری موثر جهت مبارزه با آلودگی هوا در دستور کار قرار می گیرد.

ایجاد تغییر در مدلهای توسعه اقتصادی موضوع دیگر گفتگوها خواهد بود. این تغییر و تحول می تواند در حفظ محیط زیست و کاهش استفاده از مواد آلاینده تاثیر مستقیمی داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند