کاهش سطح هشدارهای امنیتی در بلژیک

کاهش سطح هشدارهای امنیتی در بلژیک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک هفته پس از رسیدن هشدارهای امنیتی در بروکسل به بالاترین سطح، سرانجام روز پنجشنبه سطح هشدارها از ۴ به ۳ کاهش یافت. با این وجود جستجو برای دستگیری

آگهی

یک هفته پس از رسیدن هشدارهای امنیتی در بروکسل به بالاترین سطح، سرانجام روز پنجشنبه سطح هشدارها از ۴ به ۳ کاهش یافت. با این وجود جستجو برای دستگیری محمد عبرینی و صلاح عبدالسلام، دو مظنون به همکاری در حملات پاریس و ساکن محله مولن بک بروکسل همچنان ادامه دارد.

روز پنجشنبه همچنین کارکنان مسجد بزرگ بروکسل بسته ای حاوی پودری مشکوک را دریافت کردند، این مسجد برای ساعاتی تخلیه شد و تحت بازرسی قرار گرفت. پس از پایان تحقیقات، مشخص گردید که این پودر، نوعی آرد و بی خطر است. در جریان این تحقیقات، دو بخش از مسجد و یازده نفر از افرادی که احتمال آلوده شدنشان می رفت، برای ساعاتی در وضعیت قرنطینه قرار گرفتند.

با وجود کاهش سطح هشدارهای امنیتی، همچنان بیش از دویست سرباز اضافی به کنترل ایستگاههای متروی بروکسل می پردازند و سیصد سرباز دیگر نیز در کنار پلیس، امنیت را در مراکز عمومی همچون مدارس زیر نظر دارند.

در این همچنین اعلام شد که یک ماه قبل از وقوع حملات تروریستی در پاریس، شهرداری منطقه مولن بک بلژیک فهرستی از افراد مظنون به افراط گرایی را دریافت کرده بود. فهرستی که در آن نام برادران عبدالسلام نیز دیده می شد.

فرانسواز شپمن، شهردار مولن بک می گوید: «افرادی که در این لیست هستند به انجام فعالیتهای جهادی مشکوکند. اما ضروری است که به مراحل قانونی انجام کارها احترام گذاشت تا از اقدامات خودسرانه جلوگیری شود. ما به وظایفمان عمل کردیم و این به دولت فدرال برمی گشت که به شناسایی، دستگیری و بازپرسی از آنها بپردازد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز ریاست دوره‌ای بلژیک بر شورای اتحادیه اروپا؛ بروکسل اولویت‌ها و برنامه ۶ ماهه خود را اعلام کرد

عامل کشتن دو شهروند سوئدی در بروکسل در پی تیراندازی پلیس بلژیک کشته شد

حمله مرگبار با سلاح گرم به دو سوئدی در بروکسل؛ عامل حمله متواری است