مرحلۀ دوم انتخابات پارلمانی مصر آغاز شد

مرحلۀ دوم انتخابات پارلمانی مصر آغاز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دور اول از مرحلۀ دوم انتخابات پارلمانی مصر روز یکشنبه برگزار شد. این مرحله از انتخابات در ۱۳ استان مصر و طی دو روز یکشنبه و دوشنبه برگزار می شود

آگهی

دور اول از مرحلۀ دوم انتخابات پارلمانی مصر روز یکشنبه برگزار شد. این مرحله از انتخابات در ۱۳ استان مصر و طی دو روز یکشنبه و دوشنبه برگزار می شود. بسیاری از احزاب مصر از جمله جنبش اخوان المسلمین در این انتخابات حضور ندارند.

یکی از رای دهندگان با بیان اینکه این رای برای ثبات کشور است، می گوید: «من برای کشورم و آیندۀ جوانان به اینجا آمده ام تا رای بدهم. برای اینکه در آرامش و امنیت زندگی کنم و برای اینکه کشور همچنان قوی بماند و سقوط نکند رای داده ام.»

شهروند دیگری نیز با اظهار امیدواری در مورد اینکه پارلمان آیندۀ مصر با پارلمان گذشته تفاوت داشته باشد، می گوید: «امیدوارم همکاری در همۀ سطوح و بین همه صورت بگیرد تا جامعۀ شادی داشته باشیم.»

پارلمان مصر از ژوئن ۲۰۱۲ منحل شد و از آن تاریخ تاکنون این کشور بدون پارلمان اداره شده است. پارلمان آیندۀ مصر قرار است ۵۹۶ نماینده داشته باشد که ۵۶۸ نفر از این نمایندگان با رای مردم انتخاب می شوند. محمد عبدالفتاح السیسی که از سال ۲۰۱۴ ریاست جمهوری مصر را در اختیار دارد، بیست و هشت نمایندۀ دیگر را شخصا برخواهد گزید.

محمد شیخ ابراهیم، خبرنگار یورونیوز از قاهره می گوید: «چالش های زیادی در انتظار پارلمان آینده است که از آن جمله می توان به رفع فقر و گرسنگی و همچنین وضعیت بد خدمات اجتماعی اشاره کرد. اینها انتظاراتی بود که مردم از انقلاب در این کشور داشتند و هنوز پس از چهار سال منتظرند تا به سرانجامی برسد.»

مرحلۀ نخست این انتخابات در روزهای هجدهم و نوزدهم اکتبر و در ۱۴ استان دیگر برگزار شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیمان ۴۰ ساله کمپ دیوید؛ اگر مصر تهدید به لغو توافقنامه صلح با اسرائیل را عملی کند چه می‌شود؟

توزیع آرد در بین رای‌دهندگان؛ چالش‌های سیسی برای سومین پیروزی در انتخابات مصر کدامند؟

یک دهه با سیسی در قدرت؛ ژنرال چه بر سر مصر آورده است؟