تدابیر سختگیرانه کنترل و صدور مجوز برای پناهجویان در صربستان و مقدونیه

تدابیر سختگیرانه کنترل و صدور مجوز برای پناهجویان در صربستان و مقدونیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تنها پنج هزار تن از پناهجویان بلاتکلیف در مرز مقدونیه و یونان مجوز عبور به مقدونیه را یافته اند و همچنان هزاران تن از آنها در یونان سردرگم هستند

آگهی

تنها پنج هزار تن از پناهجویان بلاتکلیف در مرز مقدونیه و یونان مجوز عبور به مقدونیه را یافته اند و همچنان هزاران تن از آنها در یونان سردرگم هستند. اغلب آنها شهروندان سوری، افغان و عراقی تشکیل می دهند.

مهمترین مانع این پناهجویان دولتهای مقدونیه و صربستان هستند که تدابیر سختگیرانه ای را علیه پناهجویان اتخاذ کرده اند که قصد ماندن در این کشورها را ندارند اما می خواهند از این کشورها به عنوان محل گذر و عبور استفاده کنند و به اروپای غربی و شمالی بروند.

یکی از مهاجران در مرز مقدونیه می گوید به هر ترتیب با اتخاذ هر محدودیتی آنها به جلو می روند و گامی به عقب بر نمی دارند. او می گوید دست کم برای رسیدن به یونان از پنج کشور گذشته است.

بسیاری از مهاجران با در دست گرفتن پلاکاردهایی از ملتهای جهان درخواست کمک کردند.

حملات پاریس کمکی به حال و روز بحرانی پناهجویان اروپایی نکرده است. صربستان و مجارستان هم از روز پنج شنبه صدها تن از پناهجویان و مهاجران را در مرز متوقف کردند و به آنها مجوز عبور را ندادند.

هفتاد درصد از پناهجویانی که از راه دریا به یونان و سپس مقدونیه می رسند را عراقیها و سوریها دو کشور جنگزده تشکیل می دهند. به گفته سازمان ملل جنگ داخلی سوریه بیش از نیمی از جمعیت این کشور ۲۴ میلیونی را آواره و بی خانمان کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتشار اسناد مشارکت ۱۲ کارمند سازمان ملل در حمله حماس به اسرائیل؛ عربستان: از «اونروا» حمایت می‌کنیم

صدها مهاجر با دوچرخه‌های «نو» به مرز فنلاند در شرق اتحادیه اروپا رسیدند؛ روسیه به لهستان هشدار داد

پیمان شنگن در خطر فروپاشی؟؛ کشورهای اروپایی کنترل‌ مرزی را از سر گرفته‌ و سخت‌تر کرده‌اند