زن انتحاری محله سن دنی کیست؟

زن انتحاری محله سن دنی کیست؟
نگارش از امید لهبی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با اینکه هنوز مقامات فرانسه هویت زنی که روز چهارشنبه در جریان عملیات پلیس در محله سن دنی پاریس خود را منفجر کرد تایید نکرده اند، اما گمان می رود این

آگهی

با اینکه هنوز مقامات فرانسه هویت زنی که روز چهارشنبه در جریان عملیات پلیس در محله سن دنی پاریس خود را منفجر کرد تایید نکرده اند، اما گمان می رود این فرد حسنا آیت بوالحسن باشد.

او ۲۶ ساله تبعه فرانسه و مراکشی تبار است و به نظر می رسد یکی از طراحان حملات اخیر پاریس باشد. به گفته مقامات فرانسوی شنود مکالمات تلفنی وی پلیس را به مخفیگاه مهاجمان هدایت کرده است. هنگامی که به خانه محله سن دنی حمله شد پلیس از او پرسید که دوست پسرش کجاست، حسنا جواب داد: «او دوست پسر من نیست» پلیس دوباره پرسید: «او کجاست» و وی دوباره پاسخ داد: «او دوست پسر من نیست». این آخرین مکالمه زندگی حسنا، نخستین زن انتحاری اروپاست. این گفتگو توسط یکی از همسایه ها ضبط شده است.

حسنا به دلیل رفتار افراطی تحت نظر پلیس فرانسه بود. خانواده وی در منطقه موزل، در شمال شرقی فرانسه زندگی می کنند و او دوران تحصیل خود را در دانشگاهی در همین منطقه گذرانده است.

یکی از کسانی که وی را می شناخت می گوید: «او شوخی می کرد، زندگی را دوست داشت، با همه صحبت می کرد، سرخوش و شلوغ بود.» دیگری می گوید: «دوستان فیسبوکی ام به من گفتند که اروپایی لباس می پوشید، آرایش می کرد و به کلوب می رفت.»

حسنا پیش تر در صفحه فیسبوکش از حیات بومدین تقدیر کرده بود. بومدین همسر یا دوست دختر امدی کولیبانی، عامل گروگان گیری ماه ژانویه پاریس بود. او اندکی پیش از حمله ماه ژانویه به سوریه فرار می کند و به داعش می پیوندد. حسنا در فیسبوک خود نوشته بود که به زودی به ترکیه و از آنجا به سوریه سفر خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در گرماگرم افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فرانسه امنیت شب تحویل سال نوی المپیکی را تشدید می‌کند

جزئیات حمله پاریس؛ تحقیقات آلمان و فرانسه در مورد چاقوکشی آرمان رجب‌پور و قصور روانپزشکی

افشای هویت عامل حمله مرگبار در پاریس؛ «آرمان رجب‌پور میاندوآب» کیست؟