انونیموس به داعش اعلان جنگ سایبری داد

انونیموس به داعش اعلان جنگ سایبری داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گروه موسوم به «انونیموس» تهدید کرده است سایت ها و پایگاههای اینترنتی متعلق به داعش را هک می کند. این گروه در بیانه ای که به روی سایت فرانسوی خود قرار

آگهی

گروه موسوم به «انونیموس» تهدید کرده است سایت ها و پایگاههای اینترنتی متعلق به داعش را هک می کند. این گروه در بیانه ای که به روی سایت فرانسوی خود قرار داده، با اعلان جنگ سایبری به داعش، هدف از اینکار خود را «تعقیب اعضای این گروه تروریستی و پایان دادن به اقدامات آنها» عنوان کرده است.

این گروه ناشناس در این بیانیه تاکید کرده است شبکه های عضوگیری اینترنتی داعش را از کار خواهد انداخت.

این گروه بر روی صفحۀ توییتری که با نام «عملیات پاریس» به راه انداخته، اعلام کرده است در اولین روز از این حملۀ سایبری بیش از ۴۰۰۰ حساب توییتری متعلق به اسلامگراهای داعش یا طرفداران این گروه را هک کرده است. انونیموس می گوید بیش از ۳۹ هزار کاربر اینترنتی طرفدار داعش را که دارای حساب توییتر هستند، شناسایی کرده است.

انونیموس همچنین لیستی از حساب های توییتریی را که از داعش در صفحات خود حمایت می کنند، به روی یک پلت فرم به طور عمومی منتشر کرده است.

هکرهای انونیموس پس از حملات تروریستی ژانویۀ گذشته نیز سایت های متعلق به داعش را هک کرده بودند. در مارس ۲۰۱۵ و به فاصلۀ دو ماه بعد از حملات ژانویه به دفتر هفته نامۀ شارلی ابدو و کشته شدن چند گروگان در پاریس، انونیموس لیست بیش از ۹۰۰۰ حساب توییتری را به عنوان حامیان داعش منتشر کرده بود.

در پاسخ به این اعلان انونیموس، گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در پیامی که به روی کانال خود در تلگرام منتشر کرده، از پیروان خود خواسته است هیچ آدرس پیوست ارسال شده را بدون کسب اطمینان از منبع آن در کامپیوترهای خود باز نکنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گام اجرائی بایدن برای محافظت بهتر از اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی؛ داده‌ها چگونه و به کجا می‌روند؟

ادعای نفوذ به سرورهای قوه قضائیه ایران؛ گروه هکری «عدالت علی» انتشار «اسناد محرمانه» را آغاز کرد

آمریکا برای اطلاعاتی درباره یک هکر ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد