اجلاس گروه بیست در ترکیه در سایه حوادث مرگبار پاریس و در غیبت اولاند

اجلاس گروه بیست در ترکیه در سایه حوادث مرگبار پاریس و در غیبت اولاند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نشست سران گروه بیست روز یکشنبه در آنتالیای ترکیه تحت الشعاع حملات مرگبار جمعه شب پاریس بود. رهبران قدرتهای بزرگ اقتصادی در زمینه تقویت کنترل های برون

آگهی

نشست سران گروه بیست روز یکشنبه در آنتالیای ترکیه تحت الشعاع حملات مرگبار جمعه شب پاریس بود.

رهبران قدرتهای بزرگ اقتصادی در زمینه تقویت کنترل های برون مرزی توافق و بار دیگر ضرورت حل بحران سوریه که موج مهاجرت به اروپا را در پی داشته یادآور شدند.

باراک اوباما٬ رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه این اجلاس و در دیدار با همتای ترک خود٬ رجب طیب اردوغان بر تقویت همکاری میان کشورش و ترکیه با هدف از میان برداشتن گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) تاکید کرد و گفت: «ما در همکاری با دیگر اعضای ائتلاف تلاش هایمان را برای انتقال صلح آمیز قدرت در سوریه و از میان برداشتن داعش بعنوان نیرویی که مایه درد و رنج مردم در پاریس و آنکارا و دیگر نقاط جهان شده٬ دو چندان می کنیم.»

روسای کمیسیون اروپا و شورای اروپا نیز هر دو خواستار وحدت کشورهای عضو در مبارزه با افراط گرایی شدند.
ژان کلود یونکر٬ رئیس کمیسیون اروپا ضعف کنترل های مرزی کشورهای عضو شنگن را تهدیدی برای آن خواند و خواستار تقویت مرزهای اروپای واحد شد.

ژان کلود یونکر٬ رپیس کمیسیون اروپا در ‍پاسخ به خبرنگار یورونیوز گفت :«شنگن با تهدید روبروست اما این ناشی از حمله اخیر نیست بلکه به دلیل است که کنترل های برون مرزی ما درست کار نکرده است. عملکرد آن ضعیف بوده است و باید کنترل های برون مرزی را تقویت کرد.»

دونالد توسک٬ رئیس شورای اروپا هم رهبران قدرتهای بزرگ اقتصادی عضو گروه بیست را به نشان دادن قطعیت خود در مبارزه با افراط گرایی و تمرکز بر داعش فراخواند.

تنها عضو غایب این نشست فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه بود که در پی حوادث اخیر سفرش را به آنتالیا لغو کرد.

در این نشست تمرکز بر مبارزه با افراط گرایی٬ تقویت کنترل های مرزی و از بین بردن داعش مورد تاکید رهبران گروه بیست قرار گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تدابیر شدید امنیتی برای حفاظت از رهبران گروه ۲۰

استقبال دهلی‌نو از مشارکت عربستان در پروژه کریدور ارتباطی میان هند و اروپا از طریق اسرائیل

مودی و رهبران «پابرهنه» گروه بیست به مهاتما گاندی ادای احترام کردند