رسوایی دوپینگ ممکن است به حذف روسیه از المپیک ریو منجر شود

رسوایی دوپینگ ممکن است به حذف روسیه از المپیک ریو منجر شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ، مقامات روسیه را به آگاهی و دست داشتن در دوپینگ ورزشکاران این کشور بویژه در عرصۀ دو و میدانی متهم کرده است. بر اساس

آگهی

سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ، مقامات روسیه را به آگاهی و دست داشتن در دوپینگ ورزشکاران این کشور بویژه در عرصۀ دو و میدانی متهم کرده است.

بر اساس گزارشی که این سازمان منتشر کرده، دولت روسیه در جریان دوپینگ ورزشکاران این کشور در جریان بازیهای المپیک سوچی و لندن بوده است.

ویتالی موتکو، وزیر ورزش روسیه ضمن تکذیب اطلاع دولت این کشور از دوپینگ ورزشکاران می گوید: «دوپینگ فقط مشکل روسیه نیست و نمی توان تنها روی این کشور دست گذاشت. این یک مشکل جهانی است و می دانیم که همه کشورهای جهان علیه این معضل مبارزه می کنند. روسیه هم با دوپینگ مبارزه می کند و به این کار هم ادامه خواهد داد. ما یک سیستم جدی برای مقابله با دوپینگ راه اندازی کرده ایم و همه ساله حدود دو درصد از ورزشکاران را به این دلیل رد صلاحیت می کنیم.»

این سازمان با استناد به این گزارش ۳۲۵ صفحه ای خواستار حذف روسیه از بازی های بین المللی از جمله المپیک ۲۰۱۶ ریو شده است. این سازمان همچنین با معرفی پنج نفر از قهرمانان دو و میدانی روسی از جملۀ برندۀ مدال طلای ۸۰۰ متری المپیک و مربی های آنها، خواستار پایان دادن به فعالیت این ورزشکاران شده است.

گزارش مذکور توسط کمیتۀ بررسی دوپینگ در روسیه و پس از ۱۱ ماه تحقیقات در این زمینه منتشر می شود. این کمیته که دیک پاوند، رئیس سابق سازمان مبارزه با دوپینگ سرپرستی این کمیتۀ تحقیقاتی را به عهده داشت، پس از انتشار گزارش تلویزیونی یک شبکۀ آلمانی دربارۀ سیستم ورزشی و بویژه دو و میدانی در روسیه کار خود را آغاز کرد.

دیک پاوند به هنگام ارائۀ نتایج این گزارش در ژنو، با بیان اینکه دامنۀ دوپینک در میان ورزشکاران روسیه گسترده است، گفت: «پیچیدگی این وضعیت چنان است که بدون اطلاع و اجازۀ دولت امکان ارتکاب آن وجود ندارد. این امر برای ما مسجل است و بدتر از آن است که انتظار داشتیم.»

به موجب این گزارش، آزمایشگاه ضد دوپینگ روسیه، ۱۴۱۷ نمونۀ آزمایشگاهی ورزشکاران روس را برای جلوگیری از تجدید این آزمایش ها توسط سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ از بین برده است. در این گزارش همچنین از حضور دائم یک مامور سرویس اطلاعاتی روسیه در آزمایشگاه ضد دوپینگ روسیه پرده برداشته شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ خواستار محرومیت روسیه برای شرکت در المپیک ریو شد

با میکرولینو آشنا شوید؛ آی‌پد دنیای خودرو، چیزی بین موتورسیکلت و اتومبیل

رونمایی از رنو۵ الکتریکی به عنوان نماد تلفیق نوستالژی و نوآوری؛ خودروی برتر سال ۲۰۲۴ هم معرفی شد