تظاهرات علیه بدرفتاری با زنان در اسپانیا

تظاهرات علیه بدرفتاری با زنان در اسپانیا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«خشونت علیه زنان را متوقف کنید». این شعار هزاران تظاهرکننده اسپانیایی است که روز شنبه برای اعتراض به بدرفتاری های خانگی و خشونت های جنسی علیه زنان به

آگهی

«خشونت علیه زنان را متوقف کنید». این شعار هزاران تظاهرکننده اسپانیایی است که روز شنبه برای اعتراض به بدرفتاری های خانگی و خشونت های جنسی علیه زنان به خیابان های مادرید، پایتخت اسپانیا آمدند.

اولگا آرانزا که یک معلم ۴۵ ساله و خود قربانی خشونت خانگی است، می گوید: «این مهم است که افرادی مثل من امروز راهپیمایی می کنند. من یک نمونه از زنانی هستم که از خشونت خانگی نجات یافته اند و این یعنی تمام زنان قربانی بدرفتاری می توانند از خشونت رهایی بیابند، زیرا لیاقت زندگی بهتر را دارند. شما واقعا می توانید آزاد شوید.»

یکی دیگر از تظاهرکنندگان می گوید: «به نظر من مهم است که ما مردان هم سهمی در این اعتراض داشته باشیم. پیام روشن ما به زنها این است که آنها در این کارزار علیه خشونت جنسی تنها نیستند و ما با آنهائیم. اگر بخواهیم به یک جامعه دموکراتیک تری برسیم، مبارزه با خشونت مرحله مهمی است.»

تنها از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون در اسپانیا ۴۱ زن بر اثر خشونت مردان جان خود را از دست داده اند. در عین حال خشونت علیه زنان در اسپانیا از سال ۲۰۰۸ به این سو کاهش یافته است.

موارد خشونت خانگی علیه زنان در سایر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و ایتالیا بسیار بیشتر از اسپانیاست. از سوی دیگر در میان کشورهای جهان، دولت ها و سازمان های مردم نهاد اروپایی از جمله فعال ترین ها برای دفاع از حقوق زنان بوده اند. به گزارش شورای اروپا، اسپانیا در این میان با قانونی که در سال ۲۰۰۴ تصویب کرد، پیشتاز مبارزه با خشونت علیه زنان در اروپا شناخته می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد