انتخابات پارلمانی کرواسی زیر سایه بحران مهاجران

انتخابات پارلمانی کرواسی زیر سایه بحران مهاجران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتخابات پارلمانی کرواسی از صبح یکشنبه آغاز شد. این برای نخستین بار از زمان پیوستن کرواسی به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ است که مردم این کشور برای

آگهی

انتخابات پارلمانی کرواسی از صبح یکشنبه آغاز شد. این برای نخستین بار از زمان پیوستن کرواسی به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ است که مردم این کشور برای انتخاب نمایندگانشان به پای صندوق های رای می روند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب حاکم چپگرا، به رهبری نخست وزیر کنونی، زوران میلانویچ با حزب اتحاد دموکراتیک نوین، اصلی ترین گروه مخالف به رهبری تیمیسلاو کارامارکو، رقابت بسیار نزدیکی خواهد داشت. به نظر نمی رسد هیچیک از این دو حزب بتواند اکثریت مطلق کرسی ها بدست آورد. بنابراین تشکیل دولت ائتلافی بسیار محتمل خواهد بود. یک تحلیلگر سیاسی در همین باره می گوید: «انتخابات برنده قطعی ندارد و همه چیز به ائتلاف های بعد از انتخابات بستگی دارد، بنابراین پیروزی هر حزبی که اکثریت داشته باشد تنها یک پیروزی نسبی است.»

با توجه پیروزی یک چهره راستگرا در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری به نظر می رسد کفه رقابت به نفع گروه مخالف دولت سنگینی کند. یک شهروند کرواسی می گوید: «انتظار دارم اتحاد دموکراتیک کرواسی برنده شود، اما در هر صورت اهمیتی ندارد چون چیزی تغییر خواهد کرد. من به عنوان جوانی که در این مملکت زندگی می کنم اصلا چشم انداز خوبی نمی بینم.»

موضوع کنترل موج مهاجران که از طریق کرواسی خود را به غرب اروپا می رسانند مهمترین دغدغه انتخاباتی احزاب رقیب است. از سویی حزب حاکم سیاست های ضد مهاجرتی همسایگان، به ویژه مجارستان را به نقد می کشد و از سوی دیگر حزب رقیب از سیاست های ضد مهاجرتی استقبال می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس‌جمهوری کرواسی شعار «درود بر اوکراین» را با سلام هیتلری مقایسه کرد

بارندگی‌های شدید در بالکان؛ در شهرهای بوسنی و کرواسی سیل جاری شد

سه کشور صربستان، بوسنی، کرواسی برای مبارزه با تب خوکی آفریقایی درخواست کمک کردند