نبرد سه جانبه در حلب، بدون فاتح

نبرد سه جانبه در حلب، بدون فاتح
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شهر حلب که زمانی قلب اقتصادی سوریه به شمار می رفت، حالا بر اثر درگیریهای سه جانبه در این کشور تبدیل به ویرانه شده است. نیروهای دولتی با حمایت روسیه

آگهی

شهر حلب که زمانی قلب اقتصادی سوریه به شمار می رفت، حالا بر اثر درگیریهای سه جانبه در این کشور تبدیل به ویرانه شده است. نیروهای دولتی با حمایت روسیه از یک سو و نیروهای شبه نظامی ضد دولتی با حمایت کشورهای غربی از سوی دیگر بر سر کنترل این شهر استراتژیک با هم می جنگند. البته هر دو گروه دشمن مشترکی به نام داعش دارند.

یک گروه ناظر جنگ داخلی سوریه روز شنبه اعلام کرد که ۶۴ نفر از جمله ۲۸ کودک در جریان حمله مشترک نیروهای دولتی سوریه و نیروهای روس در شهر حلب کشته شدند.

ناآرامیها، شهر حلب را به دو بخش تقسیم کرده است. اکثر جمعیت این شهر در بخشی متمرکز شده اند که در اختیار نیروهای دولتی است. بسیاری از ساکنان حلب هم بی خانمان شده اند.

حلب در اولین سال ناآرامیها در سوریه توانست خود را آرام و به دور از خشونتها نگه دارد. این شهر در ابتدا نه شاهد اعتراضهای سراسری بود و نه شاهد خشونت نیروهای دولتی. اما از بهار سه سال قبل نیروهای ضددولتی تلاش خود را برای به دست گرفتن کنترل این شهر آغاز کردند و توانستند که بخشهای عمده ای از آن را به دست بگیرند. از این زمان بود که شهر حلب به صحنه رویارویی نیروهای دولتی و نیروهای مسلح مخالف دولت تبدیل شد. نیروهای دولتی اما توانستند آرام آرام نیروهای ضد بشار اسد را از بخشهای اصلی شهر بیرون برانند.

با ظهور داعش، در سوریه این گروه هم خود را به شهر حلب نزدیک کرد و تلاش کرد که کنترل مسیرهای ارتباطی آن را به دست بگیرد.

علاوه بر اهمیت اقتصادی، این شهر دارای اهمیت تاریخی زیادی است. حلب یکی از گهواره های تمدن جهان محسوب می شود و نام آن در بسیاری از متون کهن مصر باستان دیده می شود.

سازمان ملل متحد سال گذشته هشدار داده بود که بخش عظیمی از آثار باستانی این شهر در جریان جنگ نابود شده است.

بر اساس تخمین سازمان ملل متحد، دست کم دویست هزار نفر در جریان جنگ داخلی سوریه کشته شده اند. این جنگ همچنین میلیونها نفر را آواره کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا واشنگتن به مواضع کرملین در قبال بحران سوریه نزدیک شده است؟

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید