شخصیت های سیاسی ترکیه در انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی شرکت کردند

شخصیت های سیاسی ترکیه در انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی شرکت کردند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

همزمان با آغاز انتخابات زودهنگام پارلمانی در ترکیه، رهبران احزاب مختلف سیاسی روز یکشنبه همراه با مردم به پای صندوق های رأی رفتند. آرایش انتخاباتی

آگهی

همزمان با آغاز انتخابات زودهنگام پارلمانی در ترکیه، رهبران احزاب مختلف سیاسی روز یکشنبه همراه با مردم به پای صندوق های رأی رفتند. آرایش انتخاباتی کنونی در ترکیه به گونه ای است که رقابت اصلی به ویژه میان چهار حزب عمده و تأثیرگذار در معادلات سیاسی این کشور صورت می گیرد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری از حزب حاکم یعنی «عدالت و توسعه» در نخستین ساعات رأی گیری در پای صندوق رأی در آنکارا حاضر شد. او به پیروزی حزبش در این انتخابات امید بسیار دارد.

حزب «عدالت و توسعه» به رهبری احمد داوود اغلو، نخست وزیر، امیدوار است که اکثریت مطلق آراء را کسب کند تا به این ترتیب بر خلاف انتخابات پنج ماه پیش، بتواند بدون نیاز به ائتلاف با احزاب دیگر دولت تشکیل بدهد.

صلاح الدین دمیرتاش، رهبر «حزب دمکراتیک خلق ها» که به گروه های کرد نزدیک است و در انتخابات پیشین با کسب ۱۳ درصد آرا وارد پارلمان شد، در انتخابات امروز به کسب ۲۰ درصد آراء یا ۱۰۰ کرسی پارلمان جدید چشم دوخته است.

کمال قلیچ دار اوغلو رهبر «حزب جمهوری خلق»، اصلی ترین رقیب حزب عدالت و توسعه، و نیز دولت باغچه لی، رهبر حزب ملی گرای حرکت ملی نیز امروز در پای صندوق حاضر شدند.

در بحبوحه تنش های داخلی ترکیه و درگیری های منطقه ای، انتخابات پارلمانی در این کشور ۷۸ میلیونی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات ترکیه: آیا مردم از رأی دادن خسته شده اند؟

رقابت چهار حزب اصلی در انتخابات زودهنگام پارلمانی ترکیه

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین