تسریع کشورهای بالکان در انتقال مهاجران به مرز اتریش

تسریع کشورهای بالکان در انتقال مهاجران به مرز اتریش
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هزاران مهاجر در مرز اسلوونی و اتریش در انتظار مجوزی برای ورود به خاک اتریشند تا از آنجا راهی آلمان یا سوئد شوند. بخش عمده آنها در چادرها تا حدودی از

آگهی

هزاران مهاجر در مرز اسلوونی و اتریش در انتظار مجوزی برای ورود به خاک اتریشند تا از آنجا راهی آلمان یا سوئد شوند. بخش عمده آنها در چادرها تا حدودی از سرمای هوا محافظت شده اند اما صدها نفر همچنان ناچارند در هوای سرد پاییزی و در فضای باز روزها را سپری کنند.

دولت اتریش اعلام کرده است بزودی مرز خود با اسلوونی را حصار کشی خواهد کرد؛ خبری که باعث شده کشورهای اروپای شرقی در موضوع مهاجرت با یکدیگر هماهنگ تر عمل کنند.

در همین حال، روز سه شنبه بار دیگر تردد قطارها در مسیر کرواسی به سوی اسلوونی آغاز و انتقال هزاران مهاجر از این طریق به مرزهای اتریش ممکن شد.

به گفته سخنگوی وزیر کشور کرواسی، پنج قطار از نیمه شب چهارشنبه این کشور را به سوی اسلوونی ترک کرده اند. او می افزاید: «در هر قطار حدود هزار نفر وجود دارند. این قطارها کوچکتر از قطارهای قبلی هستند اما بیشتر از آنها تردد خواهند داشت و این کار پس از همکاری دو کشور همسایه یعنی صربستان و اسلوونی عملی شده است.»

از نیمه اکتبر تا کنون بیش از صدهزار مهاجر از مسیر اسلوونی عبور کرده اند و بسیاری نیز همچنان در کمپ «دوبووا» در این کشور در انتظارند تا پس از ثبت نام، دوباره سوار قطار، راهی مرز اتریش شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بدترین فاجعه طبیعی اسلوونی؛ دستکم ۶ نفر جان باختند

تبعات حمله انتقام‌جویانه ایران به اسرائیل؛ اروپا نگران چیست؟

ورود گرد و غبار «بسیار غلیظ» صحرای آفریقا به اروپا رنگ آسمان را تغییر داد