هاشمی: انتخابات امسال، سرنوشت‌سازترین انتخابات است

هاشمی: انتخابات امسال، سرنوشت‌سازترین انتخابات است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را سرنوشت‌سازترین انتخابات ایران دانست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران تاکید کرد که رضایت جامعه از نتیجه انتخابات برای تداوم توسعه و تغییر نگاه بین‌المللی به ایران ضروری است.

هاشمی رفسنجانی افزود: «رسانه‌ ملی نیز نباید جناحی عمل کند که البته اگر چنین کند، نتیجه معکوس می‌گیرد، آن‌گونه که در انتخابات گذشته گرفت، چون مردم همه چیز را می‌دانند».

وی در مورد آراء مردم هم گفت که علی خامنه‌ای آراء را «حق‌الناس» خوانده است و در حال حاضر هم «علاوه بر مردم بخش عظیمی از مسئولان کشور امانت‌دار آرا هستند.»

رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود هم با انتقاد از دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، گفت: در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۹۲ در آن فضای سنگین امنیتی، مردم به پای صندوق‌های رای آمدند و با انتخاب خویش اعلام کردند که این هشت سال تجربه تلخ برای همه‌ی تاریخ ایران کافی است.

دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران، در اسفند ۱۳۹۴ برگزار می‌شود. چندی پیش، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان تاکید کرده بود که این شورا اجازه نخواهد داد عده‌ای که به ولایت فقیه «اعتقاد قلبی ندارند» وارد مجلس شوند و چنین افرادی را رد صلاحیت خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود