چپ ها و راست ها در کلن در مقابل هم صف آرایی کردند

چپ ها و راست ها در کلن در مقابل هم صف آرایی کردند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شهر کلن عصر روز یکشنبه صحنۀ رویارویی چپ ها و راست های افراطی آلمان بود. درگیری هزاران نفر از طرفداران این دو جبهه در غرب کلن به حدی بود که پلیس مجبور

آگهی

شهر کلن عصر روز یکشنبه صحنۀ رویارویی چپ ها و راست های افراطی آلمان بود. درگیری هزاران نفر از طرفداران این دو جبهه در غرب کلن به حدی بود که پلیس مجبور به واکنش و دستگیری چند نفر از اعضای هر دو گروه شد.

به گفتۀ مقامات پلیس این شهر، دست کم ۳۵۰۰ پلیس برای تامین امنیت رویارویی این دو گروه بسیج شده بودند. طرفداران راست های افراطی آلمان سال گذشته نیز تجمعی را با نام «هولیگان ها علیه سلفی ها» برگزار کرده بودند که به درگیری میان چپ های آلمان و این گروه افراطی منجر شده بود.

یکی از زنان چپ شرکت کننده در این تجمع با طرفداری از اروپای واحد می گوید: «فکر می کنم دنیای واحد همانند اروپای واحد یک تفکر عالی است و برای دفاع از این تفکر است که به اینجا آمده ام.»

تعداد راست های افراطی حاضر در این تجمع یکهزار نفر گزارش می شود در حالیکه مسئولان چپ های آلمان، طرفداران چپ افراطی حاضر در این رویارویی را ۱۰.۰۰۰ نفر عنوان می کنند. پلیس از انتشار تعداد تظاهرات کنندگان خودداری کرده است.

پلیس دست کم ۲۰ نفر در نتیجۀ درگیری میان این دو گروه دستگیر کرده است. منابع خبری همچنین از مجروح شدن دست کم ۴۰ پلیس در نتیجۀ زد و خورد میان چپ ها و راست های افراطی خبر می دهند.

طی هفته های اخیر واکنش راست های افراطی آلمان بویژه در شهرهایی مانند کلن و درسدن نسبت به موضوع پذیرش مهاجران افزایش یافته است. روز هفدهم اکتبر یک راستگرای افراطی در اعتراض به سیاست های مهاجرپذیری هنریت ریکر، کاندیدای شهرداری وقت کلن با چاقو به وی حمله کرد. چندین تجمع اعتراضی نیز از سوی گروههای راست افراطی از جمله جنبش پگیدا در اعتراض به افزایش مهاجران در آلمان برگزار شده است.

دولت آلمان اعلام کرده است در سال جاری بیش از ۸۰۰ پناهجو را می پذیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟

در آلمان تغییر هویت و تغییر جنسیت آسان شد؛ نگرانی محافظه‌کاران از عواقب تصویب قانون جدید