آنگلا مرکل برخلاف نتانیاهو، تنها آلمان نازی را مسئول هولوکاست برشمرد

آنگلا مرکل برخلاف نتانیاهو، تنها آلمان نازی را مسئول هولوکاست برشمرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در برلین دیدار کردند. آقای نتانیاهو، در نشستی خبری بر سخنان پیشین خود درباره نقش مفتی

آگهی

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در برلین دیدار کردند. آقای نتانیاهو، در نشستی خبری بر سخنان پیشین خود درباره نقش مفتی اورشلیم در هولوکاست تاکید کرد اما آنگلا مرکل بر مسئولیت آلمان در این باره انگشت گذاشت.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درباره مسئولیت آلمان در واقعه هولوکاست گفت: «می توانم بگویم می دانیم چه کسی مسئول است، مسئولیت زیر پا گذاشتن تمدن، در واقعه هولوکاست، برعهده سوسیالیستهای ملی گراست. دلیلی نمی بینیم که در این مورد مشخص دیدگاه مان درباره تاریخ را تغییر بدهیم. ما بر مسئولیت آلمان در واقعه هولوکاست تأکید می کنیم.»

آقای نتانیاهو هم همچنین محمود عباس و تشکیلات خودگردان فلسطینی را به حمایت و قهرمان سازی از مفتی اورشلیم در زمان هولوکاست محکوم کرد که به گفته او نقشی کلیدی در این رویداد داشته است.

نخست وزیر اسرائیل هم در ادامه گفت: «اسرائیل صلح می خواهد. من صلح می خواهم، صلحی که بر پایه به رسمیت شناختن یکدیگر بنا شده باشد، امنیتی آهنین که اسرائیل در آن بتواند خودش از خودش دفاع کند.»

این گفتگو در حالی صورت گرفت که تعدادی از معترضان در برابر محل مذاکرات تجمع کرده بودند و پلاکاردهایی در حمایت از پایان دادن به درگیریها و کشتار فلسطینیان در دست داشتند.

آقای نتانیاهو قرار بود چند هفته پیش به شکل رسمی از آلمان دیدار کند اما سفر او به دلیل بالاگرفتن درگیری ها در سرزمین های اشغالی به تعویق افتاد. او برای دیداری دو روزه راهی برلین شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتانیاهو: یک روحانی فلسطینی هیتلر را به نابودی یهودیان تشویق کرده بود

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟