رییس مجلس ایران: پرونده هسته‌ای، پرونده رهبری است

رییس مجلس ایران: پرونده هسته‌ای، پرونده رهبری است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در پی افزایش انتقادها از علی لاریجانی در ارتباط با نحوه‌ تصویب طرح اجرای توافق هسته‌ای ایران «برجام» در مجلس، وی گفته است که در پرونده هسته‌ای دخالتی ندارد چون موضوع هسته‌ای «پرونده رهبری است.»

به گزارش رسانه‌های ایران علی لاریجانی، رییس مجلس ایران با رد انتقادها از نحوه تصویب «برجام» گفت که طرح اجرای توافق هسته‌ای به این دلیل در مجلس مطرح شده که رهبر ایران خواهان بررسی برجام در مجلس شده بود و اگر این اتفاق نمی‌افتاد «بی‌مسئولیتی و بی‌خیالی» رخ می‌داد.

آقای لاریجانی با اشاره به رای نیارودن دو فوریت طرح و جنجال‌های تصویب آن در مجلس گفت: «برای رای دادن به این طرح از قبل توافق شده بود. یک مسئله وفای به عهد است. زیرا مسئله امنیت کشور در میان بود. ما قرار بود با وفاق جلو برویم ولی آنها عمل نکردند.»

رئیس مجلس ایران با تاکید بر این که این طرح با «کلان کشور و نظام» هماهنگ‌ شده بود، گفت «مطمئن باشید مسائل کلان از قبل بررسی می شود و مربوط به چند دقیقه نیست.»

منتقدان و مخالفان توافق هسته‌ای ایران در روزهای گذشته به روند بررسی این طرح در مجلس و تصویب جزئیات آن در طی ۲۰ دقیقه، بدون صحبت مخالفان و موافقان و در نظر گرفتن گزارش کمیسیون برجام، اعتراض کرده‌اند. یکی از مخالفان تصویب توافق در مجلس، روزنامه کیهان بوده است که با نگارش یادداشت‌هایی در چندین نوبت در این زمینه انتقاد کرده است.

در همین حال امروز یکشنبه، ۲۶ مهر ماه روابط عمومی مجلس در نامه‌ای به مدیر مسئول کیهان به علت جهت گیری «منفی» و «افترا» علیه مجلس، این روزنامه را عامل بحث‌هایی که سبب دو دستگی در کشور می‌شود، معرفی کرد.

مهدی کیایی٬ مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس در نامه حود خطاب به حسین شریعتمداری گزارش روزنامه کیهان درباره جلسه بررسی برجام در مجلس را «۱۸۰ درجه خلاف واقع» دانسته است.

کیایی در نامه خود آورده «با چه مجوز شرعی و قانونی روزنامه‌ای که از بودجه عمومی ارتزاق می‌کند، حق دارد مجلس را که مهم‌ترین رکن مردمسالاری است تحقیر و تخریب کند؟»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود