بحران سوریه و پرونده هسته ای ایران در کانون دیدار اشتاین مایر از تهران

بحران سوریه و پرونده هسته ای ایران در کانون دیدار اشتاین مایر از تهران
Copyright 
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بحران سوریه، وضعیت ناآرام خاورمیانه و پرونده هسته ای ایران محورهای دیدار وزای امور خارجه ایران و آلمان و نیز نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ در روز

آگهی

بحران سوریه، وضعیت ناآرام خاورمیانه و پرونده هسته ای ایران محورهای دیدار وزای امور خارجه ایران و آلمان و نیز نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ در روز شنبه در تهران بود.

تاکید فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان بر حل بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی و مبارزه با داعش و نیز مسئولیت پذیری ایران بود.

آقای اشتاین مایر پیش از آن که به عربستان سفر کند، در تهران گفت: «تجربه توافق وین باید به عنوان یک نقطه شروع و اعتماد به شرکای ما در منطقه مبنا قرار گیرد. ما در دستیابی به نتیجه در سوریه راهی طولانی در پیش داریم، اما حتی اگر هم راه طولانی است باید بدانیم که ما در قبال مردم سوریه و کشورهای همسایه آن تعهد داریم، تعهد به انجام کاری که نتایجی را بدنبال آورد.»

اجلاس مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ برای نخستین بار در تهران و بدنبال پخش تصاویر تونل های زیرزمینی موشک ها و آزمایش موشک بالستیک عماد صورت می گیرد.

آیا ایران با این آزمایش موشکی توافق هسته ای و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است؟

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در این خصوص گفت:«در قطعنامه ۲۲۳۱ ما راجع به موشک هایی که برای توانمندی هسته ای طراحی شدند داریم صحبت می کنیم و هیچ یک از موشک های جمهوری اسلامی برای توانمندی هسته ای طراحی نشده است.»

فرانسه می گوید آزمایش موشکی اخیر ایران نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است و آمریکا می گوید آزمایش موشکی ایران را به شورای امنیت گزارش خواهد داد.

جواد منتظری، خبرنگار یورونیوز از تهران می گوید:«با پذیرش توافقنامه هسته ای و آغاز اجرای رسمی آن ، تهران به جایگاه بارز بین المللی خود باز می گردد ، حضور اشتاین مایر در تهران و تلاش برای استفاده از نقش ایران در حل بحران خاورمیانه بهترین گواه این امر است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟

در آلمان تغییر هویت و تغییر جنسیت آسان شد؛ نگرانی محافظه‌کاران از عواقب تصویب قانون جدید