غول آبجوسازی دنیا در آستانه تولد است

غول آبجوسازی دنیا در آستانه تولد است
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروه برزیلی- بلژیکی «ای بی این بوو» (Ab-Inbev)، بزرگترین کمپانی آبجوسازی دنیا سرانجام پس از ماهها مذاکره و رایزنی برای تملک شرکت بریتانیایی «سبمیلر»

آگهی

گروه برزیلی- بلژیکی «ای بی این بوو» (Ab-Inbev)، بزرگترین کمپانی آبجوسازی دنیا سرانجام پس از ماهها مذاکره و رایزنی برای تملک شرکت بریتانیایی «سبمیلر» دومین کمپانی بزرگ این بخش با مقامات آن به توافق رسیده است.

بر این اساس، پیشنهاد جدید از سوی ای بی این بوو ۴۴ پوند در ازای هر سهم گزارش شده که ارزش شرکت سبمیلر را به رقم بیش از ۷۰ میلیارد پوند می رساند. این عملیات در ردیف ۵ عملیات بزرگ تملک و ادغام در دنیا قرار می گیرد.

براساس ارزیابی ها درآمد گروه جدید متولد شده از این معامله به رقم ۶۰ میلیارد یورو خواهد رسید. همچنین این گروه ۳۱ درصد بازار فروش آبجو در دنیا را در دست خواهد داشت.

مایک اینگرام، کارشناس بازار از شرکت آمریکایی «بی جی سی پارتنر»، ارائه دهنده خدمات مالی درباره این نقل و انتقال گفت: «سئوال اینجاست که آیا این ادغام برای مصرف کنندگان خوب است یا خیر. این گروه که برخی آنرا «اوپک آبجو» نام نهاده اند قسمت بزرگی از بازار در دنیا را تحت اختیار خود دارد. این گروه قدرت زیادی در تعیین قیمتها خواهد داشت. اگر این توافق با چراغ سبز نهاد ناظر بر رقابتهای بازرگانی روبرو شود ما با واگذاری سهام اجباری قابل توجه در آمریکا شمالی و چین مواجه خواهیم شد.»

با این معامله ای بی این بوو تولیدکننده مارکهایی چون «بادوایزر» و یا «کرونا» به توسعه خود در بازارهای آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا کمک خواهد کرد.

پیش از این سبمیلر پیشنهاد ای بی این بوو برای پرداخت ۴۲ پوند در ازای هر سهم را رد کرده بود. این پیشنهاد ارزش سبمیلر را به رقم ۶۸ میلیارد پوند می رساند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟