روحانی: ممکن است به رکود برگردیم

روحانی: ممکن است به رکود برگردیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نسبت به احتمال بازگشت رکود به اقتصاد این کشور هشدار داد.

آقای روحانی روز شنبه در همایش صنعت و تجارت در تهران گفت: «در سال گذشته شاهد رشد اقتصادی در سه ماهه اول و دوم و سوم بودیم و در مجموع سال هم ۳ درصد رشد داشتیم. پس از رکود خارج شدیم. البته دوباره ممکن است به رکود برگردیم.»

انتشار نامه چهار وزیر دولت به رئیس جمهوری ایران که در آن نسبت به ادامه رکود و احتمال وقوع بحران در اقتصاد ایران هشدار داده بودند، در رسانه‌ها خبرساز شد. بسیاری از رسانه‌های جریان اصولگرا با اشاره به این نامه سیاست‌های اقتصادی دولت را ناموفق دانسته و از موکول کردن حل چالش‌های اقتصادی به اجرای توافق هسته‌ای به شدت انتقاد کرده بودند.

رئیس جمهوری ایران در سخنرانی روز شنبه خود، کاهش جهانی قیمت نفت و به عقب افتادن اجرای برجام را از جمله دلایل افزایش مشکلات اقتصادی ایران معرفی کرد و گفت: «تصمیم این بود تا برای اشتغال، رونق و توسعه پایدار برنامه ریزی شود تا در برخی صنایع به دنبال صنایع پایین دستی باشیم و این حرکت در سال‌های ۹۲ و ۹۳ برای خروج از رکود آغاز شد و لایحه مربوطه به مجلس شورای اسلامی ارسال شد اما با این مساله در تابستان سال ۹۳ با کاهش قیمت نفت و طولانی شدن زمان مذاکرات و اجرای آن مواجه شدیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا سیاست های اقتصادی دولت روحانی با بحران روبروست؟

هکرهای مرتبط با اسرائیل مسئولیت «حمله سایبری» به جایگاه‌های سوخت در «سراسر ایران» را برعهده گرفتند

رافائل گروسی: جهان نباید شکست خود در کره شمالی را در ایران نیز تکرار کند