با پیشنهاد و نظارت سازمان ملل متحد، دولت وحدت ملی لیبی معرفی شد

با پیشنهاد و نظارت سازمان ملل متحد، دولت وحدت ملی لیبی معرفی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نخست وزیر و وزاری دولت وحدت ملی لیبی که از سوی سازمان ملل متحد پیشنهاد شده اند، روز جمعه معرفی شدند. به گفته برناردینو لئون فرستاده سازمان ملل متحده

آگهی

نخست وزیر و وزاری دولت وحدت ملی لیبی که از سوی سازمان ملل متحد پیشنهاد شده اند، روز جمعه معرفی شدند.

به گفته برناردینو لئون فرستاده سازمان ملل متحده برای لیبی، گروه فجر لیبی که کنترل طرابلس را بر عهده دارد و از گروههای شبه نظامی تشکیل شده و گروهی که در طبرق حضور دارند و از سوی جامعه بین المللی برسمیت شناخته شده اند، بر سر تشکیل دولت وحدت ملی به توافق رسیدند.

ابراهیم جضران مسئول تاسیسات نفتی در شرق کشور و سخنگوی دولت وحدت ملی در اظهاراتی گفت: «ما از این گام استقبال می کنیم. ما تا زمانی که این دولت در خدمت مردم لیبی باشد از آن حمایت می کنیم تا حاکمیت ملی و شان لیبی را به کشور باز گرداند. تا زمانی که دولت علیه تروریسم مبارزه کند و بدنبال بازیابی عدالت اجتماعی در جامعه و بستن زندان هایی که از کنترل دولت خارج است باشد و اراده ای برای بازگشت پناهجویان و مهاجرانی که در خارج و یا داخل کشور هستند داشته باشد از آن حمایت می کنیم. ما برخی الزامات خاص را کنار گذاشته ایم تا چرخه اصلاحات، دموکراسی و عدالت اجتماعی را برقرار کنیم و این دولت در سه منطقه جغرافیایی تشکیل می شود: برقه, طرابلس و فزان. این اقدام برای متوقف کردن اقدامات نیروهای بین المللی و منطقه ای در لیبی است که بدنبال تصرف خاک و حاکمیت سرزمینی لیبی و تضعیف و تجزیه کشور اند.»

از زمان سقوط معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ ، هرج و مرج و درگیری در لیبی افزایش یافته است. دو دولت رقیب و گروههای جهادی اسلام گرا از جمله شاخه ای از داعش در لیبی فعال هستند.

دولت وحدت ملی پیشنهادی سازمان ملل هنوز رسما آغاز بکار نکرده و اعضای دولت جدید به گفته فرستاده سازمان ملل در امور لیبی باید از سوی شورای ریاست جمهوری پذیرفته شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبران لیبی با تشکیل یک دولت یکپارچه جدید موافقت کردند

بیش از ۶۰ نفر در پی غرق شدن قایق حامل پناهجویان در سواحل لیبی جان باختند

چرا توفند مدیترانه‌ای «دانیل» و سیل در لیبی تا این حد مرگبار بود؟