آزمایش خودروی بدون راننده در یونان

آزمایش خودروی بدون راننده در یونان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مردم شهر تریکالا در مرکز یونان باید با حضور غریبه هایی که به نظر می رسد از میان فیلمهای علمی-تخیلی آمده اند کنار بیایند. چهار خودروی بدون راننده به

آگهی

مردم شهر تریکالا در مرکز یونان باید با حضور غریبه هایی که به نظر می رسد از میان فیلمهای علمی-تخیلی آمده اند کنار بیایند. چهار خودروی بدون راننده به مدت شش ماه در خیابانهای این شهر تردد خواهند کرد. این تجربه، بخشی از پروژه ای است که با حمایت اتحادیه اروپا در حال انجام است. این پروژه «سیتی موبیل 2» نام دارد و کشورهای یونان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و فنلاند در آن مشارکت دارند.

این اتوبوسها مجهز به حسگرهایی هستند که قادرند کوچکترین موانع را بر سر راه خود تشخیص بدهند.

یکی از مسافران این خودرو از تجربه اش می گوید: «می گفتم که چطور ممکن است خودرویی بدون راننده وجود داشته باشد. اما واقعا از آن لذت بردم. مثل یک اتوبوس معمولی است. من حتما از آن استفاده خواهم کرد چون از محله من عبور می کند.»

مجریان این پروژه می گویند که هدفشان کنار گذاشتن خودروهای مرسوم که یک انسان هدایت آنها را به عهده دارد نیست. بلکه می خواهند گزینه ای را به گزینه های موجود حمل و نقل اضافه کنند. آنها بخصوص به دنبال ارائه محصول خود در مناطق کم جمعیت هستند که در آنها تقاضای زیادی برای حمل و نقل عمومی وجود ندارد.

مسئول تکنسینهای این پروژه می گوید: «این خودروها به وسیله باتریهایی که موتور الکتریکی را تغذیه می کنند به حرکت می افتند. این خودروها مجهز به جی پی اس و لیزر هستند و مسیرهایی را که برایشان مشخص شده اند دنبال می کنند. مسیر جایگزینی برای این مسیرها وجود ندارد.»

رقابت در این بازار بسیار سنگین است. چرا که به نظر می رسد شرکتهای بزرگ بین المللی مثل اپل و گوگل هم بر روی ایده خودروهای بدون راننده کار می کنند.

خبرنگار یورونیوز، سوار بر یکی از این خودروها در یونان می گوید: «عده ای می ترسند و عده ای تردید دارند. مساله اصلی قانع کردن همه مردم است که این اتوبوسها امن هستند. پژوهشگران هم می خواهند بدانند که آیا این خودروها می توانند با خودروهای مرسوم و عابران پیاده همزیستی کنند. دوران جدید حمل و نقل عمومی در اروپا شاید در راه باشد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماجرای مرموز کشف پای قطع شده یک انسان در متروی نیویورک

اعتصاب سراسری کارکنان بخش حمل و نقل در آلمان سفر میلیون‌ها مسافر را مختل کرد

حمل و نقل عمومی در مون‌پلیه فرانسه رایگان شد؛ کدام شهرهای اروپایی خدمات مشابه رایگان ارائه می‌کنند؟