انتقاد کشورهای اسلامی از عربستان؛ شمار جان باختگان بیش از هزار نفر است

انتقاد کشورهای اسلامی از عربستان؛ شمار جان باختگان بیش از هزار نفر است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

درحالیکه عربستان سعودی همچنان تاکید دارد شمار کشته شدگان حادثه منا ۷۶۹ نفر است، مقامات چندین کشور از جمله هند، پاکستان، اندونزی و نیجریه ضمن انتقاد

آگهی

درحالیکه عربستان سعودی همچنان تاکید دارد شمار کشته شدگان حادثه منا ۷۶۹ نفر است، مقامات چندین کشور از جمله هند، پاکستان، اندونزی و نیجریه ضمن انتقاد به سوء مدیریت عربستان سعودی اعلام کرده اند که شمار جان باختگان مراسم رمی جمرات در مکه بیش از هزار نفر بوده است.

طارق فاضل چودری، نماینده پارلمان از حزب حاکم پاکستان روز سه شنبه گفت: «دولت سعودی عکس های ۱۱۰۰ شهید را از کشورهای مختلف جهان منتشر کرده است. هزار و صد عکس از حجاجی که در منا کشته شدند. این تصاویر در سفارت ما در جده موجود است.»

عربستان سعودی می گوید آمار ۱۱۰۰ نفر، تنها مربوط به کشته شدگان حادثه منا نیست بلکه آمار کل مرگ و میرهایی است که در جریان حج روی داده که شامل مرگ طبیعی حجاج نیز می شود.

ایران نیز اعلام کرده است تاکنون دست کم ۲۲۸ نفر از اتباع این کشور در این حادثه جان باخته اند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران برای رسیدگی به این حادثه، زودتر از موعد مقرر سفر خود را به نیویورک به پایان رسانده و به تهران بازگشت.

ایران خود را برای مراسم ورود و تشییع اولین گروه کشته شدگان حادثه حج مهیا می کند.

آقای روحانی در بدو ورود به ایران به خبرنگاران گفت: «هم باید عربستان سعودی به وظایف قانونی و بین المللی که به عهده دارد در برابر اتباع خارجی و زائران خانه خدا باید انجام وظیفه کند و هم باید حادثه دقیقا روشن شود که این حادثه چه بوده، چگونه بوده و به چه دلیل اتفاق افتاده است.»

او که پیش از این مقامات سعودی و سازمان دهندگان مناسک حج را به بی کفایتی متهم کرده بود از کندی تحویل اجساد کشته شدگان به این کشور نیز انتقاد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توافق تهران و ریاض کام حجاج ایرانی را پس از ۷ سال شیرین کرد

پایان کار احمد جنتی؛ رئیس آینده مجلس خبرگان رهبری کیست؟

اسطرلاب هزار ساله با نمادهای باورمندان سه دین ابراهیمی؛ ابزاری که گمان می‌کردند شیء بی‌ارزشی است