حمله بزرگ نیروهای طالبان به ولایت قندوز

حمله بزرگ نیروهای طالبان به ولایت قندوز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ستیزه جویان طالبان صبح روز دوشنبه حمله بزرگی را به ولایت قندوز افغانستان ترتیب دادند. آنها توانستند تا عصر این روز نیمی از شهر قندوز را به اشغال خود

آگهی

ستیزه جویان طالبان صبح روز دوشنبه حمله بزرگی را به ولایت قندوز افغانستان ترتیب دادند. آنها توانستند تا عصر این روز نیمی از شهر قندوز را به اشغال خود درآورده و زندان بزرگ این ولایت را نیز تصرف کنند؛ جایی که صدها ستیزه جوی اسلامگرا زندانی بودند.

این ولایت در شمال افغانستان قرار دارد و برای دولت افغانستان دارای اهمیت استراتژیک است. از زمانی که نیروهای ناتو در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی این منطقه را ترک کردند، شدت ناآرامی ها و خشونتها در این ولایت افزایش یافته است.

دولت مرکزی افغانستان پس از آغاز حملات روز دوشنبه، نسبت به اعزام نیروهای کمکی به قندوز اقدام کرد.

به گفته قاسم جنگل باغ، فرمانده پلیس ولایت قندوز همه نیروهای افغان در حال مبارزه با دشمنانند و تا آخرین قطره خونشان از این سرزمین دفاع می کنند. او تاکید کرد که طالبان نمی توانند کاری انجام دهند.

از زمان سقوط دولت طالبان در افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی تا کنون این نخستین بار است که آنها توانسته اند حمله ای به این وسعت را به اجرا بگذارند.

حمید الله، از ساکنان قندوز نیز پیش از ورود طالبان به این شهر گفت ستیزه جویان به چهار دروازه ورودی قندوز نزدیک شده اند و هیچکس نمی تواند وارد هیچ روستایی شود زیرا همه آنها توسط طالبان اشغال شده اند.

طالبان پرچم خود را در مراکز اصلی شهر قندوز برافراشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه: مذاکرات مستقیم کابل با طالبان برای پایان دادن به جنگ داخلی

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد