اسپانیا؛ آغاز انتخابات سرنوشت ساز کاتالونیا

اسپانیا؛ آغاز انتخابات سرنوشت ساز کاتالونیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یکشنبه انتخابات سرنوشت ساز منطقه کاتالونیا در اسپانیا آغاز شد. نظرسنجی ها نشان می دهد که احزاب استقلال طلب کاتالونیا بخت بیشتری برای پیروزی دارند

آگهی

یکشنبه انتخابات سرنوشت ساز منطقه کاتالونیا در اسپانیا آغاز شد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که احزاب استقلال طلب کاتالونیا بخت بیشتری برای پیروزی دارند. این گروهها در نظر دارند در صورت موفقیت تا سال ۲۰۱۷ کاتالونیا را از اسپانیا جدا کنند.

کاتالونیا با هشتصد و بیست و شش کیلومتر مربع مساحت صنعتی ترین منطقه اسپانیاست و این جدایی برای این کشور به معنی کاهش ۱۶ درصد جمعیت، ۲۵ درصد صادرات و ۱۹ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود.

یکی از موافقان استتقلال می گوید: «خیلی خوشحالم. استقلال طلبی در خانواده ما موروثی است. افسوس که زنده نیستند و این لحظه را نمی بینند ولی من خیلی خوشحالم که می توانم شاهد این اتفاق باشم. بیشتر به خاطر پدر و پدربزرگم خوشحالم تا برای خودم. استقلال طلبی در خون من است.»

اما یکی از مخالفان می گوید: «من تجزیه طلب نیستم، نمی خواهم اسپانیا دو پاره شود. من خودم را یک کاتالان می دانم، با یک کاتالان ازدواج کردم و فرزندان و نوه هایم همه کاتالان هستند. دوست دارم یکپارچه بمانیم. اگر این همه سال با هم بودیم الان چه دلیلی دارد جدا شویم؟ دوست دارم همه این مسائل به بهترین وجه حل شد. این چیزی است که من می خواهم.»

اغلب قریب به اتفاق احزاب مهم اسپانیا با جدایی کاتالونیا مخالفند. تنها ماریانو راخوی، نخست وزیر و رهبر حزب حاکم اسپانیا در یک کمپین بی سابقه در طول دو هفته پنج بار به کاتالونیا سفر کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاتالونیا بر سر دو راهی

همه آنچه باید درباره انتخابات پارلمانی کاتالونیا بدانید

گرامیداشت روز ملی کاتالونیا