کرملین حمایت نظامی از دولت بشار اسد را انکار نمی کند

کرملین حمایت نظامی از دولت بشار اسد را انکار نمی کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گزارش تفصیلی ولادیمیر پوتین از استراتژی خود در سوریه دفاع می کند و معتقد است بدون حمایت از بشار اسد، بحران مهاجران خیم تر خواهد شد. رئیس جمهور روسیه

آگهی

گزارش تفصیلی
ولادیمیر پوتین از استراتژی خود در سوریه دفاع می کند و معتقد است بدون حمایت از بشار اسد، بحران مهاجران خیم تر خواهد شد. رئیس جمهور روسیه در سفر به تاجیکستان در پاسخ به اتهام های واشنگتن در خصوص ارسال نیرو و ادوات نظامی از سوی کشورش به شمال سوریه گفت: «ما از دولت سوریه حمایت کرده ایم. لازم است بگویم چون این دولت با یک تهاجم تروریستی روبرو است ما از کمک فنی و نظامی لازم دریغ نکرده و نخواهیم کرد. از دیگر کشورها نیز می خواهیم به ما بپیوندند.»

حضور نظامی روسیه در سوریه به طور رسمی تنها از طریق تاسیسات لجستیکی موجود در بندر طرطوس، یکی از مناطق تحت نفوذ دولت بشار اسد، علنی شده است. این تنها پایگاه روسیه در دریای مدیترانه است که از زمان جنگ سرد دایر شده است.

بر اساس گزارش منابع مختلف از جمله دیده بان حقوق بشر سوریه، نظامیان روسیه در حال تعریض باندهای فردوگاه های حمیمیم و حمیدیه هستند تا امکان نشستن هواپیماه های غول پیکر را فراهم کنند. این منبع همچنین تاکید کرده که روسیه به تازگی ادوات و نیروهایی نظامی به منطقه حمیمیم اعزام کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع غربی وروسی اعلام کرده که مسکو در حال ارسال یک سیستم موشکی ضد هوایی موسوم به «پانتسیراس 1» به سوریه است که توسط نظامیان روس عملیاتی خواهد شد. با توجه به اینکه دلیل حمایت روسیه از اسد رسما مقابله با تروریسم اعلام شده است، این تجهیزات نمی تواند بر ضد این گروه تروریستی که فاقد هواپیما است به کار گرفته شود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ضمن اعلام آمادگی برای ارسال کمک های بیشتر به سوریه گفت : «مسلما، حمایت های نظامی وجود داشته است. این کمک ها در جریان است و ادامه خواهد داشت. برای تنظیم و آموزش نحوه استفاده درست از این تجهیزات به نظامیان سوریه طبیعی است که کارشناسان و تکنیسین های نیز به این کشور اعزام شوند. این مسئله ای عجیب و رمز آلود نیست.»

هدف مسکو از راهبرد در پیش گرفته شده در سوریه برای سران آمریکا روشن نیست. بر روی یک پایگاه اینترنتی بلاروسی که مدعی است یک سایت مستقل است عکس هایی از سربازان روسیه در سوریه دیده می شود. این در حالی است که رویترز نیز به نقل از منابع لبنانی از حضور نظامیان روس در کنار نیروهای بشار اسد در نبردها خبر داده است. مسکو از هرگونه اظهار نظر در باره این خبرها خود داری کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟

۱۴۳ کشته و بازداشت ۱۱ مظنون حمله مسلحانه مسکو؛ روسیه: تروریست‌ها با اوکراین در ارتباط بودند

افزایش تنش در روابط مسکو و پاریس؛ معاون دوما: همه سربازهای فرانسوی در اوکراین را می‌کشیم