دیدار صدراعظم دو کشور آلمان و اتریش برای بررسی بحران مهاجرت

دیدار صدراعظم دو کشور آلمان و اتریش برای بررسی بحران مهاجرت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از شکست گفتگوهای وزرای کشور اتحادیه اروپا برای حل بحران مهاجرت و رسیدن به توافقی در زمینه سهمیه بندی ۱۲۰ هزار پناهجو، صدر اعظم دو کشور آلمان و

آگهی

پس از شکست گفتگوهای وزرای کشور اتحادیه اروپا برای حل بحران مهاجرت و رسیدن به توافقی در زمینه سهمیه بندی ۱۲۰ هزار پناهجو، صدر اعظم دو کشور آلمان و اتریش، روز دوشنبه در برلین با یکدیگر دیدار کردند.

در پایان این دیدار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان طی یک کنفرانس خبری گفت: «این طبیعی است که ما به امنیت کشورمان توجه کنیم. ما مرزهایمان را نبستیم تا این مشکل را به اتریش منتقل کنیم. من قصد انجام چنین کاری را ندارم اما اکنون بار دیگر می گویم که ما به کنترل نیاز داریم و به یک تصویر کلی از کسانی که وارد کشور می شوند.»

بیشتر مهاجرانِ عازم اروپا، خواهان ورود به سه کشور آلمان، اتریش و سوئد هستند.

ورنر فایمن، صدراعظم اتریش نیز در این کنفرانس خبری ضمن انتقاد از انفعال برخی کشورهای اروپایی گفت: «رفتار انسان دوستانه داشتن شرم آور نیست بلکه عکس آن شرم آور است. رفتار آن کشورهایی شرم آور است که به مردمی که نیاز دارند کمک نمی کنند و زمانی که فاجعه انسانی در اروپا رخ می دهد، کنار می ایستند و با انفعالشان، آرمانهای اروپایی را که در قلب بسیاری از مردم جای دارد، به خطر می اندازند.»

دو کشور آلمان و اتریش خواهان برگزاری نشستی اضطراری در هفته آینده با حضور سران اتحادیه اروپا شدند تا درباره بحران مهاجرت تصمیم گیری شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟

در آلمان تغییر هویت و تغییر جنسیت آسان شد؛ نگرانی محافظه‌کاران از عواقب تصویب قانون جدید

تبعات حمله انتقام‌جویانه ایران به اسرائیل؛ اروپا نگران چیست؟