آرایش سیاسی انتخابات یونان: سیپراس پیروزی را مسلم می داند

آرایش سیاسی انتخابات یونان: سیپراس پیروزی را مسلم می داند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آلکسیس سیپراس، رهبر حزب چپ گرای سیریزا و نخست وزیر پیشین یونان حزبش را از هم اکنون پیروز قطعی انتخابات یکشنبه آتی در این کشور می داند. مردم یونان پس

آگهی

آلکسیس سیپراس، رهبر حزب چپ گرای سیریزا و نخست وزیر پیشین یونان حزبش را از هم اکنون پیروز قطعی انتخابات یکشنبه آتی در این کشور می داند. مردم یونان پس از یک دوره پر تلاطم سیاسی و پشت سر گذاشتن یک رفراندوم، بار دیگر در روز بیستم سپتامبر برای انتخابات زودهنگام پارلمانی به پای صندوق رأی خواهند رفت.

آقای سیپراس به خبرنگار یورونیوز در آتن گفت: «من مطمئنم که حزب سیریزا برنده اول این انتخابات خواهد بود و فکر می کنم کسب اکثریت مطلق آرا نیز کاملا امکان پذیر است. اما حتی در چنین شرایطی هم ما با سایر احزاب همکاری خواهیم کرد و اگر نشد، طرح و برنامه خودمان را داریم. به نظرم بخشی از نیروهای سیاسی درون مجلس تمایلی ندارند که در دور دوم انتخابات هم ریسک کنند. بنابراین مطمئنم که روز بیستم سپتامبر، دولتی انتخاب می شود که حاصل تلاش ما از ۲۵ ژانویه تا کنون خواهد بود.»

در عین حال آخرین نظرسنجی ها نشان می دهند که رقیب اصلی سیریزا یعنی حزب محافظه کار «دموکراسی نوین» با اختلاف اندک سه دهم درصد سیریزا را تعقیب می کند.

حزب کمونیست و حزب راست افراطی «طلوع زرین» نیز با اختلافی اندک در رده های بعدی نظرسنجی ها قرار دارند.

در عین حال، آن دسته از واجدین رأی گیری که هنوز مردد هستند، ممکن است آرایش سیاسی انتخابات را تغییر دهند.

به دنبال پذیرفتن شرایط وام دهندگان اروپایی و بروز اختلاف در حزب سیریزا، الکسیس سیپراس در تاریخ بیستم ماه اوت استعفا داد تا با برگزاری انتخابات جدید دولت مستحکم تری تشکیل دهد و بتواند سیاستهای جدید ریاضت اقتصادی مورد توافق را به مرحله اجرا درآورد. هم اکنون یک دولت موقت اداره یونان را برعهده دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد

تلاش برای حل اختلافات دیرینه یونان و ترکیه؛ اردوغان در سفر تاریخی به آتن وعده گشایش «دوران جدید» داد