تاکسی های صورتی ویژه بانوان در مصر

تاکسی های صورتی ویژه بانوان در مصر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گزارش تفصیلی تاکسی های صورتی رنگ با لوگو و رانندگان زن که لباسی به همین رنگ به تن کرده اند، نشان ویژه خدمات خدمات تاکسیرانی بانوان در مصر است. این

آگهی

گزارش تفصیلی
تاکسی های صورتی رنگ با لوگو و رانندگان زن که لباسی به همین رنگ به تن کرده اند، نشان ویژه خدمات خدمات تاکسیرانی بانوان در مصر است.

این سرویس جدید تاکسیرانی تنها رانندگان زن را به خدمت می گیرد و به صورت انحصاری مسافرین زن را جابجا می کند. ایده ای که “ریم فوزی“، رئیس شرکت مصری ارائه دهنده خدمات تاکسیرانی بانوان آن را از نیازهای فعلی جامعه اش می داند. وی می گوید: «هر فکر جدیدی برآمده از نیازهای جامعه است. ما در مصر به خدمات حمل و نقل مطمئن برای مصری ها نیاز داریم. در واقع نه فقط برای مصری ها، بلکه برای خارجی ها، خانم های عرب و در کل همه زن ها.»

مسافرین این نوع تاکسی ها از طریق یک تماس تلفنی با اپراتورِ شرکت، مبدا و مقصد سفر خود را مشخص می کنند. زنان مصری پیش از استفاده از این خدمات باید با ارسال فتوکپی کارت شناسایی خود اقدام به ثبت نام کنند. رانندگانی که استخدام می شوند نیز یک دوره تخصصی را می گذارند و باید حداقل دارای دیپلم متوسطه و مسلط به زبان انگلیسی یا زبان دیگری غیر از عربی باشند.

مرآت البدری راننده یکی از «تاکسی های صورتی» معتقد است این سرویس برای مسافرین و همینطور برای رانندگان زن اطمینان بخش است: «این تاکسی ها بسیار راحت و امن است. مسافران خانم مانند زمانی که راننده مرد است اضطراب ندارند یا اگر دیر وقت قصد جابجا شدن را داشته باشد، وجود راننده زن باعث اطمینان خاطرشان می شود.»

یکی از مشتریان می گوید: «این ایده ای مبتکرانه است که بسیار آن را می پسندم. فکر می کنم خانم های جوان قصد دارند امور را در دست بگیرند. مطمئنا جامعه مصر ایده های جدید را به سادگی نمی پذیرد و چنین ابتکاراتی را درک نمی کند. اما به تدریج به آن عادت می کند. مطمئنم که “تاکسی صورتی” جواب خواهد داد.»

راه اندازی این سرویس ویژه تاکسیرانی در کشوری صورت می گیرد که میزان آزار و اذیت جنسی بانوان در آن بسیار بالا است. بر اساس گزارش بنیاد «تامسون رویترز» که سال ۲۰۱۳ منتشر شد، میزان بالای آزار جنسی، ختنه زنانه و خشونت بر ضد زنان پس از جنبش موسوم به «بهارعربی»، مصر را به یکی از ناامن ترین نقاط جهان برای زنان تبدیل کرده است.

دولت مصر در ژوئن سال گذشته قانون جدیدی را به تصویب رساند که بر اساس آن مرتکب هرگونه آزار و اذیت جنسی، دست کم به شش ماه زندان و پرداخت سه هزار لیر جریمه نقدی مجازات خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سال تحصیلی افغانستان بدون حضور بیش از یک میلیون دختر آغاز شد

ماکرون وعده داد مفهوم «رضایت» را به تعریف تجاوز جنسی در قوانین فرانسه بگنجاند

از سیمون دوبووار تا حمایت دولت؛ فرانسه برای گنجاندن حق سقط جنین در قانون اساسی چه راهی را طی کرد؟