با لغو موقت کنترل مرزی از سوی مجارستان، ۱۴۰۰ پناهجو وارد مونیخ آلمان شدند

با لغو موقت کنترل مرزی از سوی مجارستان، ۱۴۰۰ پناهجو وارد مونیخ آلمان شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دو قطار حامل دست کم ۱۴۰۰ پناهجویی که از بوداپست مجارستان راهی آلمان شده بودند روز سه شنبه وارد ایستگاه قطار مونیخ شدند. بیشتر پناهجویان این دو قطار

آگهی

دو قطار حامل دست کم ۱۴۰۰ پناهجویی که از بوداپست مجارستان راهی آلمان شده بودند روز سه شنبه وارد ایستگاه قطار مونیخ شدند. بیشتر پناهجویان این دو قطار اهل سوریه هستند.

با ورود پناهجویان به ایستگاه قطار مونیخ پلیس آنها را به ساختمانی برای ثبت نام راهنمایی کرد و با اتوبوس به یک مرکز پذیرش در شمال شهر منتقل شدند. گروهی از مردم در ایستگاه قطار مونیخ با پلاکادرهایی از پناهجویان استقبال کردند. مجارستان با لغو موقت کنترل مرزی به پناهجویان اجازه داد که سوار بر قطار راهی اتریش و المان شوند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در کنفرانس خبری با ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا خواستار تقویت سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا شد و گفت: «در حال حاضر بجای متهم کردن همدیگر باید روی سیاست پناهندگی مشترک در اروپا کار کنیم، همانند گفتگوهایی که با اسپانیا داشتیم. ما باید چیزهایی را تغییر دهیم. این موضوع شامل اقداماتی مانند توجه به مراکز اصلی تجمع و مراکز ثبت نام پناهجویان می باشد که باید بسرعت راه اندازی شوند. این کارها باید توسط کل اتحادیه اروپا عملیاتی شود و شامل مشخص شدن کشورهای امنی است که محل ورود پناهجوهاست و همچنین باید امکان بازگرداندن پناهجویان در نظر گرفته شود تا بوضوح بگوییم که مهاجرت به دلایل اقتصادی قابل قبول نخواهد بود. این سیاست باید شامل توزیع عادلانه پناهجویان در اتحادیه اروپا باشد.»

پلیس آلمان روز سه شنبه در جنوب این کشور با متوقف کردن خودرویی که حامل چند پناهجوی سوری بود، چند مظنون به قاچاق پناهجویان را دستگیر کرد.

پناهجویانی که از خاورمیانه و آفریقا خود را به ایتالیا و بویژه یونان می رسانند با پرداخت چند هزار یورو به قاچاقچیان تلاش می کنند به کشورهای مرفه تر اروپایی برسند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران مهاجرت و احتمال بازنگری در پیمان شنگن

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟

در آلمان تغییر هویت و تغییر جنسیت آسان شد؛ نگرانی محافظه‌کاران از عواقب تصویب قانون جدید