پیمان نامه های اوکراین برای بازپرداخت بدهی به غرب و روسیه

پیمان نامه های اوکراین برای بازپرداخت بدهی به غرب و روسیه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از پنج ماه مذاکره، دولت اوکراین و طلبکاران بخش خصوصی برای بازنگری در ساختار بدهی های این کشور به توافق رسیدند. این کار با هدف بازسازی اقتصاد جنگ

آگهی

پس از پنج ماه مذاکره، دولت اوکراین و طلبکاران بخش خصوصی برای بازنگری در ساختار بدهی های این کشور به توافق رسیدند. این کار با هدف بازسازی اقتصاد جنگ زده اوکراین انجام شد.

توافق میان اوکراین و طلبکاران بخش خصوصی (به رهبری صندوق سرمایه گذاری فرانکلین تمپلتون ایالات متحده آمریکا) بر اساس شرایط تعیین شده توسط صندوق بین المللی پول تدوین شد و به اوکراین اجازه داد تا هم بتواند از دیگر نهادهای مالی بین المللی وام بگیرد و هم طی چهار سال آینده مبلغی حدود ۱۱ میلیارد دلار را ذخیره کند.

آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین روز پنج شنبه درباره توافق جدید گفت: «بیست درصد از بدهی های دولت اوکراین توسط طلبکارانمان بخشیده شده است، حدود ۳.۶ میلیارد یورو. علاوه بر این در چهار سال آینده اوکراین اصل وامی را که دریافت کرده، بازپرداخت نخواهد کرد.»

آنا درویانکو، مدیر اجرایی «انجمن تجارت اروپا» در اوکراین می گوید: «این شکل از کاهش تعهدات اوکراین برای بازپرداخت، بسیار مهم است. زیرا فرصتهای زیادی در داخل کشور هم برای ایجاد ثبات در وضعیت اقتصاد کلان و به دست آوردن منابع مالی بیشتر برای توسعه اقتصاد وجود دارد، و هم برای ارسال پیامهای مثبت به جامعه کسب و کار بین المللی و سرمایه گذاران خارجی.»

اوکراین همچنین بدهی به مبلغ ۲.۶ میلیارد یورو به دولت روسیه دارد. بدهی که بنا بر توافق صورت گرفته در سال ۲۰۱۳ میلادی میان ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری پیشین اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه باید تا پایان امسال بازپرداخت شود.

پس از رسیدن به توافق اخیر با طلبکاران بخش خصوصی، دولت اوکراین به روسیه نیز پیشنهاد داد که برای بازنگری در توافقنامه قدیمی میان دو کشور، پیمان نامه ای مشابه، میان کی یف و مسکو منعقد شود اما دولت روسیه با رد این پیشنهاد تاکید کرد که کی یف باید تا پایان امسال، بدهی اش را بپردازد.

دیمیترو پولونسکی، خبرنگار یورونیوز در کی یف می گوید: «بخشی از این پس انداز برای افزایش سطح دستمزدها و افزایش حقوق بازنشستگان اوکراینی صرف می شود. از سال ۲۰۱۴ میلادی پول واحد این کشور در برابر دلار آمریکا تقریبا به یک سوم ارزش خود رسیده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟