رئیس جمهوری گوآتمالا به رهبری یک شبکۀ فساد مالی متهم شده است

رئیس جمهوری گوآتمالا به رهبری یک شبکۀ فساد مالی متهم شده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اعتراض ها در گوآتمالا علیه اتو پرز، رئیس جمهوری این کشور ادامه دارد. معترضان خواهان استعفای رئیس جمهوری هستند. وی به هدایت یک شبکۀ فساد مالی و اختلاس

آگهی

اعتراض ها در گوآتمالا علیه اتو پرز، رئیس جمهوری این کشور ادامه دارد. معترضان خواهان استعفای رئیس جمهوری هستند.

وی به هدایت یک شبکۀ فساد مالی و اختلاس متهم شده است. تاکنون چهار وزیر دولت اتو پرز در نتیجۀ این اعتراض ها مجبور به استعفا شده اند. دادگاه گوآتمالا اعلام کرده است محاکمۀ این افراد به زودی آغاز می شود. رکسانا بالدتی، معاون سابق رئیس جمهوری این کشور که در ماه می مجبور به استفعا شده بود، نیز در همین رابطه روز جمعه دستگیر شد. وی در دادگاهی رسما به عضویت در این شبکۀ فساد مالی و تقلب اعتراف کرده است.

رئیس جمهوری گوآتمالا که از هواداران خود دعوت کرده است به خیابان ها بیایند، تاکید کرده است از سمت خود استعفا نمی دهد. وی اتهامات اختلاس و فساد مالی را رد کرده و آن را به دشمنان خود نسبت داده است.

این ژنرال سابق ارتش روز دوشنبه در یک نطق تلویزیونی اعلام کرده است تا پایان دورۀ ریاست جمهوری که در ژانویۀ ۲۰۱۶ خاتمه خواهد یافت، در سمت خود باقی می ماند.

مخالفان اتو پرز عدم استعفای وی را یک توهین به ملت این کشور می دانند. بسیاری از شخصیت های ملی گوآتمالا از جمله ریگوبرتا مانچو، برندۀ جایزۀ صلح ۱۹۹۲ نیز به مخالفان پیوسته اند و خواهان استعفای رئیس جمهوری این کشور هستند.

دادستان عمومی گوآتمالا نیز با بیان اینکه مصونیت سیاسی اتو پرز امکان شنود و کنترل تلفن های وی را نمی دهد، اظهار امیدواری کرده است رئیس جمهور خود را برای روشن شدن این اتهامات تسلیم دادگاه کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ادعای تازه حوزه علمیه امام خمینی: صدیقی شخصاً با حضور در دفترخانه سند انتقال ملک را امضا کرده است

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟