تشدید درگیری ها در شرق اوکراین و درخواست کی یف از جامعه جهانی

تشدید درگیری ها در شرق اوکراین و درخواست کی یف از جامعه جهانی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات اوکراین شورشیان طرفدار روسیه در شرق کشور را به انجام سنگین ترین حملات نظامی به مواضع دولت در شش ماه اخیر متهم کرده اند. در پی تشدید درگیری ها،

آگهی

مقامات اوکراین شورشیان طرفدار روسیه در شرق کشور را به انجام سنگین ترین حملات نظامی به مواضع دولت در شش ماه اخیر متهم کرده اند. در پی تشدید درگیری ها، کی یف روز دوشنبه خواهان گفتگوی فوری با پاریس، برلین و مسکو شد.

ویکتور پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین در ارتباط با حمله شورشیان شرق کشور در نزدیکی شهر استاروناچیفکا، وزیر دفاع این کشور را احضار کرد.

درگیری ها در شرق اوکراین یک روز بعد از آتش سوزی در پارکینگ یک هتل در دونتسک که محل حضور ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا آغاز شد.

ساکنان شهر هورلیوکا که از این حملات آسیب دیده اند، می گویند گلوله باران شهر در هفته های اخیر بشدت افزایش یافته است.

یکی از ساکنان این شهر می گوید: «پرسیدید چه اتفاقی افتاده؟ آنها ما را مثل سگ می کشند، این اتفاقی است که از ۲۵ ژوئیه افتاده است. آنها روز و شب ما را گلوله باران می کنند. دیروز ساعت هشت و نیم صبح شروع کردند تا چهار بعد از ظهر.»

بسیاری از خانه ها در هورلیوکا آسیب دیده است با این حال ساکنان معتقدند که صلح نزدیک است. سه غیر نظامی در گلوله باران ۲۴ ساعت گذشته گشته شده اند. اکثر قربانیان درگیری های شرق اوکراین که تاکنون بیش از ۶۸۰۰ نفر گزارش شده را غیر نظامیان تشکیل می دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امنیت سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین به خطر افتاد

ده‌ها کشته و زخمی در حمله موشکی به چرنیهیف؛اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها گاز اشک‌آور بکار می‌برد

حملات شدید روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین؛ مسکو: پاسخی به اقدامات خرابکارانه کی‌یف بود