محکومیت کشتار غیرنظامیان در حملات ترکیه به پ کا کا

محکومیت کشتار غیرنظامیان در حملات ترکیه به پ کا کا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات کردستان عراق حملات اخیر دولت ترکیه را که منجر به کشته شدن غیرنظامیان در یک روستا شد، محکوم کردند. آنها در عین حال از نیروهای پ کا کا خواستند

آگهی

مقامات کردستان عراق حملات اخیر دولت ترکیه را که منجر به کشته شدن غیرنظامیان در یک روستا شد، محکوم کردند. آنها در عین حال از نیروهای پ کا کا خواستند که برای پرهیز از کشت و کشتار بیشتر، از منطقه خارج شوند. دولت آنکارا ضمن رد ادعای کشته شدن غیرنظامیان، گفته است که ارتش این کشور تنها پایگاه های نظامی پ کا کا را مورد هدف قرار داده است.

مقامات ترکیه می گویند عملیات نظامی موفقیت آمیز بوده زیرا تاکنون یکی از رهبران کرد و در حدود دویست تن از نیروهای آنها به طور دقیق مورد هدف قرار گرفته اند.

از سوی دیگر در شهر کردنشین دیار بکر در جنوب ترکیه، تظاهرات برای آزادی عبدالله اوجالان، رهبر کردهای ترکیه و نیز برای اعتراض به حملات نظامی به پ کا کا، با سرکوب شدید پلیس مواجه شد.

تظاهرات روز شنبه در این شهر از سوی حزب دموکراتیک خلق ها یا اچ دی پی که نماینده کردها در پارلمان ترکیه است، سازماندهی شده بود. صلاح الدین دمیرتاش رهبر این حزب، اخیرا از سوی محاکم ترکیه به پیگرد قضایی تهدید شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

حملات شبه‌نظامیان عراق علیه آمریکا به درخواست فرمانده سپاه قدس ایران فروکش کرده است