پرونده وبسایت آلمانی متهم به خیانت به حال تعلیق درآمد

پرونده وبسایت آلمانی متهم به خیانت به حال تعلیق درآمد
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت آلمان تحقیقات در مورد یک وبسایت خبری را که متهم به خیانت از طریق افشای اسرار حکومتی است، به حال تعلیق درآورد. قرار است کارشناسان نظر بدهند که

آگهی

دولت آلمان تحقیقات در مورد یک وبسایت خبری را که متهم به خیانت از طریق افشای اسرار حکومتی است، به حال تعلیق درآورد. قرار است کارشناسان نظر بدهند که آیا خبر افزایش نظارت دولت بر ارتباطات آنلاین که در وبسایت نتزپولیتیک منتشر شده، مشمول افشای اسرار حکومتی است یا خیر.

هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان در یک نشست خبری گفت: «به دادستان فدرال گفتم من نسبت به این که خبرنگاران با انتشار این مطالب به آلمان آسیب رسانده یا به یک قدرت خارجی کمک کرده اند، تردیدهایی دارم.»

سایت نتزپولیتیک متهم به افشای اسرار حکومتی در دو نوبت، یک بار در ماه فوریه و بار دیگر در ماه آوریل سال جاری میلادی است.

مارکوس بکدال، خبرنگار سایت نتزپولیتیک گفت: «از زمان آغاز افشاگری های اسنودن، دولت فدرال آلمان تلاش کرده است تا بگوید کاری با آن ندارد. در عین حال، این احتمالا یک مورد از نقض حساب شده قانون اساسی از سوی سرویس اطلاعاتی ما در دولت فدرال محسوب می شود. آنها اکنون تمام کسانی را که برای تکمیل مستندات این ماجرا می کوشند، مورد هدف قرار داده اند.»

نتزپولیتیک یکی از معروف ترین و پر بیننده ترین سایت های اینترنتی آلمانی زبان است. این وبسایت در سال ۲۰۱۴ جایزه مهم مطبوعات و رادیو تلویزیون آلمان موسوم به آدولف گریم را از آن خود کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟

در آلمان تغییر هویت و تغییر جنسیت آسان شد؛ نگرانی محافظه‌کاران از عواقب تصویب قانون جدید