تایید نامزدی اسکات واکر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

تایید نامزدی اسکات واکر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

اسکات واکر فرماندار جمهوری خواه ایالت ویسکانسن روز دوشنبه رسما نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا اعلام کرد. او با این استدلال ساده که «به عنوان فرماندار قواعد فرمانروایی را بلدم» تصمیم خود برای بدست گرفتن ریاست کاخ سفید را توجیه کرده است.

این ادعا گرچه بسیار مغرورانه به نظر می رسد اما در میان بیش از دوازده چهره جمهوری خواه که قصد ورود به مبارزه درون حزبی برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دارند، اسکات واکر به همراه تد کروز سناتور ایالت تگزاس از جمله افرادی هستند که هواداران جناح راست در نظرسنجی ها تاکنون بیشترین اقبال را نسبت به آنها نشان داده اند.

او که از جمله مخالفان سرسخت سیاست خارجی باراک اوباما به شمار می رود با انتشار یک پیام تویتری ضمن اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تصریح کرد: «مرد آمریکا شایسته رهبری هستند که برایشان بجنگد و پیروز شود.»

اسکات واکر چندی پیش با انتقاد شدید از رویکرد دولت فعلی آمریکا نسبت به مذاکرات هسته ای با ایران گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری توافق هسته ای با ایران را لغو خواهد کرد. اوباما نیز در واکنش به این سخنان، این رویکرد را «ابلهانه» تلقی وتاکید کرده بود آقای اسکات پس از آنکه کمی در سیاست پخته تر شد دیگر اینگونه فکر نخواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند

در جلسه شورای امنیت برای پذیرش فلسطین در سازمان ملل چه گذشت؟ وتوی آمریکا در مقابل ۱۲ رای مثبت