مذاکرات هسته ای ایران تا روز دوشنبه تمدید شد

مذاکرات هسته ای ایران تا روز دوشنبه تمدید شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ایران و کشورهای ۱+۵ مهلت دستیابی به توافق بر سر برنامه هسته ای ایران را تا روز دوشنبه تمدید کردند. این سومین بار در عرض دو هفته اخیر است که مهلت

آگهی

ایران و کشورهای ۱+۵ مهلت دستیابی به توافق بر سر برنامه هسته ای ایران را تا روز دوشنبه تمدید کردند.

این سومین بار در عرض دو هفته اخیر است که مهلت رسیدن به توافق بر سر برنامه هسته ای ایران تمدید می شود. مقامهای ایرانی در روزهای اخیر طرفهای مذاکره کننده را به مانع تراشی در روند مذاکرات متهم کرده اند.

در مقابل، جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت: «ما همچنان چندین موضوع بسیار دشوار پیش رو داریم و در آینده بسیار نزدیک، امروز عصر و فردا، به بحث در مورد آنها خواهیم پرداخت. فکر کنم که برخی از مسائل باقی مانده را حل و فصل کردیم و تا حدی پیشرفت داشتیم.»

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران هم اظهار داشت: «هنوز به توافق نرسیدیم و برای رسیدن به توافق باید پیشرفت بیشتری داشته باشیم، اما امیدوار هستیم.»

در همین حال یک دیپلمات ایرانی به یورونیوز گفت که اگر توافق تا روز دوشنبه حاصل نشود هیات ایرانی وین را ترک خواهد کرد.

ریحانه مظاهری، خبرنگار یورونیوز در وین می گوید: «با عبور از مهلت نهم ژوئیه که زمان ارائه متن توافق احتمالی به کنگره بود مذاکره کنندگان نشان دادند که هیچ عجله ای برای پایان بخشیدن به مذاکراتی که از بیش از یک دهه گذشته آغاز شده، ندارند. اینک و با تمدید دوباره مهلت دوباره مهلت مذاکرات طرفین فرصتی چند روزه دارند تا شاید بتوانند اساسی ترین اختلافات باقی مانده را حل کنند. اما باید دید که آیا تنها چند روز برای حل تمامی اختلافات باقی مانده کافی است یا خیر؟»

هم‌رسانی این مطلبنظرها