آنگلا مرکل از پیوستن کشورهای حوزه بالکان به اتحادیه اروپا استقبال کرد

آنگلا مرکل از پیوستن کشورهای حوزه بالکان به اتحادیه اروپا استقبال کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در گرماگرم بحران بدهی های یونان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه سفر دو روزه خود را به کشورهای حوزه بالکان آغاز کرد. او به کشورهای حوزه

آگهی

در گرماگرم بحران بدهی های یونان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه سفر دو روزه خود را به کشورهای حوزه بالکان آغاز کرد.

او به کشورهای حوزه بالکان اطمینان داد که در پیوستن آنها به اتحادیه اروپا تاخیرهای ساختگی وجود نخواهد داشت.

خانم مرکل در جریان سفرش نخست وارد تیرانا، پایتخت آلبانی شد. او در دیدار با مقام های این کشور گفت: «منافع ما در عمل به وعده مان است به این معنا که کشورهای غرب بالکان را در چشم انداز پیش روی اروپا می بینیم. چراکه اعتبار ما در ارتباط با این موضوع است.»

کمک مالی به دولتهای حوزه بالکان در مدیریت مهاجرت، روند پیوستن آنها به اتحادیه اروپا و اقتصاد و انرژی در کانون گفت و گوهای صدر اعظم آلمان و رهبران این کشورها قرار دارد.

خانم مرکل پس از آلبانی عازم صربستان شد.

نخست وزیر صربستان که عضویتش در اتحادیه اروپا تحت الشعاع مساله بدهی های یونان قرار گرفته، گفت:«ما در راستای سیاست های اقتصادی و منافع مردم کار می کنیم. باید تدابیر سختی را در پیش بگیریم. برای اینکه راه حل های ساده نتایج خوبی نخواهد داشت. یونان دوست ماست اما تدابیر اقتصادی و مسیر اقتصادی که باید طی کنیم متفاوت است.»

خانم مرکل که در ادامه سفرش عازم بوسنی می شود، وعده داد که اتحادیه اروپا همکاری اش را با کشورهای حوزه بالکان در مدیریت موج مهاجران غیرقانونی که از خاورمیانه و آفریقا راهی اروپا می شوند، تقویت خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفر تاریخی نخست وزیران صربستان به آلبانی

فوربس، آنگلا مرکل را قدرتمندترین زنان جهان معرفی کرد

گفتگوی اختصاصی یورونیوز با نخست وزیر صربستان